به گزارش خبرنگار مهر، امید قادری امروز شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه به ارائه آخرین وضعیت ستاد سفرهای نوروزی در استان پرداخت و اظهار داشت: پس از شکست کرونا و بازگشت آرامش بین مردم، دولت تصمیم دارد مصوباتی در رابطه با سفر داشته باشد.

وی با بیان اینکه این اتفاق در اردیبهشت و یا خرداد عملیاتی خواهد شد، افزود: این کار هم به لحاظ روحی مفید است و هم رونق گردشگری را با دنبال خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در خصوص برخی از تعطیلی‌ها به خصوص اماکن گردشگری، محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها باید تصمیم گیری شود اگرچه ما به طور موقت فعلاً تعطیلی آنها را اعلام‌کردیم.

این مسئول بیان داشت: اقامتگاه‌ها از جمله هتل‌ها و مهمانپذیرها به دلیل نظارت کافی بر آنها تعطیل نیستند و تصمیم بر تعطیلی آنها نیز نداریم اما هرگونه مدارس، کمپ‌ها و مهمانسراهای دولتی باید تعطیل شوند و پذیرش هیچ گونه مهمان نوروزی را نداشته باشند.

قادری از ابلاغ تعطیلی مراکز فرهنگی وابسته به وزارت کشور خبر داد و گفت: همانطور که وزیر بهداشت گفت باید در صورت نیاز اماکن فرهنگی، ورزشی و … در اختیار علوم‌پزشکی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: فعالین حوزه گردشگری، اماکن زیارتی و ورزشی و بخش‌های خصوصی که با وجود این بیماری متوجه ضرر می‌شوند برآورد خسارت داشته باشند تا به کمیته مرکزی ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: برای اینکه از قطار توسعه عقب نمانیم به دنبال تدوین سند رونق گردشگری استان هستیم و به این منظور قرار است کمیته زیرساخت‌های گردشگری را شکل دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1374777
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.