محسن رخصی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمیته امداد در نظر دارد که از منابع داخلی خود برای تهیه مواد بهداشتی مانند ماسک، دستکش، شوینده و ضدعفونی کننده که به سختی در بازار پیدا می شود، برای مددجویان زمین گیر، بیماران خاص و سالمندان که توان کمتری دارند مبلغی اختصاص دهد.

رخصی با اشاره به جمعیت فراوان افراد زیرپوشش کمیته امداد گفت: تهیه اقلام بهداشتی برای همه آنها از توان منابع مالی این نهاد خارج است. 

وی در ادامه از راه اندازی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کمیته امداد استان خبر داد و گفت: این نهاد برای خدمت رسانی به مددجویان زیرپوشش سامانه الکترونیکی راه اندازی کرده که مددجویان با مراجعه به آن می توانند درخواست های خود را ثبت و مطرح کنند و منتظر جواب بایستند.

او با بیان اینکه این سامانه الکترونیکی برای کاهش مراجعات مددجویان به کمیته امداد و مقابله با ویروس کرونا راه اندازی شده گفت: چهار خط تلفن نیز در مناطق چهارگانه این نهاد برای کاهش حضوری مددجویان فعال شده و آنها می توانند با تماس تلفنی امور پیگیری خود را پیگری کنند.

رخصی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند گفت: خدمات این نهاد در چهل و یک سال گذشته به پشتوانه کمک های مادی و معنوی مردم نیک اندیش به نیازمندان و خانوار های  زیر پوشش ارایه شده است.

وی گفت: کمک های مردمی در مناسبت های گوناگون به نیازمندان اهدا شده است که یکی از این مناسبت ها جشن نیکوکاری است که هر ساله در آستانه عید نوروز برگزار می شود.

۲۰۰ پایگاه در جشن نیکوکاری امسال کمک های مردمی در سطح استان جمع آوری می کنند

رییس کمیته امداد استان کرمانشاه از برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم اسفند امسال با شعار عید را به خانه هایشان ببریم خبر داد، گفت: امسال ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد کمک های مردمی را در جشن نیکوکاری جمع آوری می کنند.

رخصی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توصیه های وزارت بهداشت مبنی بر اینکه افراد حتی المقدور از خانه هایشان بیرون نیایند از خیران و مردم نیکوکار استان خواست با روش های غیر حضوری واز  طریق اپلیکشن ها و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ نزد بانک ملی کمک های خود را به مددجویان پرداخت کنند.  

۷۸ هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان هستند که در سال ۲۰۰ میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی به آنان پرداخت می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.