کامران کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۵۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای خرید ادوات کشاورزی جذب شده که ۴۹ دستگاه تراکتور و ۱۱ دستگاه کمباین به مجموعه ناوگان کشاورزی شهرستان اضافه شده است.

وی ادامه داد: در بخش امور دام نیز ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی جذب و به کشاورزان و بهره برداران این بخش پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با بیان اینکه میزان اعتبار جذب شده برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار نیز ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است، اضافه کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در سطح ۱۷۹ هکتار از اراضی شهرستان پرداخت و هم اکنون در سطح هفت هزار و ۱٨۴ هکتار از اراضی این شهرستان سیستم‌های آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

کریمی همچنین از جذب اعتبار چهار میلیارد ریالی برای مرمت و ساخت جاده بین مزارع در بخش مرکزی و اعتبار یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریالی برای لایروبی و بازسازی قنات شاهینی خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی این دو پروزه نیز به اتمام رسیده است.

وی افزود: برای لایروبی قنات تنگ شوهان  و برقی شدن چاه های آب کشاورزی این شهرستان نیز در مجموع ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال اعتبار جذب شده است.

شهرستان اسلام آبادغرب ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

اسلام‌آبادغرب در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.