۴۳ فرد مشکوک به کرونا در کرمانشاه بستری هستند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که هم اکنون ۴۳ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز جمعه در نشست بررسی وضعیت بیماری کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از ۲ روز گذشته آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در کرمانشاه راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه پیش از این نمونه ها برای آزمایش به تهران ارسال می‌شد، گفت: از اول اسفند ماه تاکنون ۷۸۷ نمونه آزمایش کرونا به تهران ارسال شده است که ۷۵۰ مورد آنها منفی و مابقی آنفلوآنزا بوده اند.
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۲ مورد مثبت بیماری کرونا در استان به ثبت رسیده است، گفت: ۱۶ نمونه آزمایش دیگر نیز در تهران باقی مانده اند که منتظر پاسخ آنها هستیم.
شکیبا عنوان کرد: اکنون ۴۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که جواب آزمایش های آنها هنوز مشخص نشده است.
وی افزود: از این تعداد ۱۸ نفر در بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان، چهار کودک در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و مابقی نیز در دیگر بیمارستان های استان بستری هستند.
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نمونه های استان های همجوار نیز برای تشخیص به کرمانشاه فرستاده می شوند، گفت: ۲ دستگاه مخصوص تشخیص بیماری در استان وجود دارد و کیت های مخصوص آزمایش نیز به استان آورده شده که به زودی کیت های جدید نیز وارد کرمانشاه خواهند شد.

استاندار کرمانشاه: شهرها ضدعفونی می‌شوند

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: شهر کرمانشاه و دیگر شهرهای استان توسط شهرداری‌ها، ارتش و سپاه ضدعفونی خواهند شد.

هوشنگ بازوند روز جمعه در نشست رسیدگی به وضعیت ویروس کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: این کار از بعداز ظهر امروز توسط نیروهای شهرداری و آتش نشانی آغاز خواهد شد و نیروهای سپاه و ارتش نیز در این امر شهرداری ها را همراهی خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ضدعفونی مناطق شهری باید با اولویت مناطق حاشیه و فقیرنشین شهر انجام شود.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه نیز در این نشست با تاکید بر آمادگی این ارگان برای ضد عفونی خیابان‌ها گفت: مواد موردنیاز ضدعفونی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهیه و ضدعفونی معابر شهری از بعداز ظهر امروز آغاز خواهد شد.
جذب ۲۰۵ سرمایه گذار در شهرک های صنعتی کرمانشاه 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در نشست کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: سیاست اصلی ما حفظ واحدهای تولیدی و احیای واحدهای راکد است.

محسن صالحی نیا اظهار داشت: موضوع شهرک کامیون داران کرمانشاه در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بتوانیم برای ساماندهی آن اقدام کنیم.

صالحی نیا با اشاره به جذب ۲۰۵ سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت: کرمانشاه ۱.۵ درصد مساحت شهرک های صنعتی کشور را در خود جای داده که سه درصد آمار جذب سرمایه گذاری کل کشور را دارد.

گیلانغرب بیشترین و کرمانشاه کمترین مشارکت را در انتخابات مجلس داشتند

رییس ستاد انتخابات یازدهمین استان کرمانشاه گفت: در جریان انتخابات دوم اسفند، مردم شهرستان گیلانغرب با مشارکت ۷۳.۳۳ درصدی بیشترین و مردم شهرستان کرمانشاه نیز با مشارکت ۳۰ درصدی کمترین حضور در این رویداد را به نام خود ثبت کردند.

محمدابراهیم الهی تبار در نشستی خبری به تشریح جزییات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه عبدالرضا مصری با کسب ۹۵ هزار و ۶۱ رای و محمد رشیدی با ۵۷ هزار و ۱۷۰ رای به عنوان منتخب مردم شناخته شدند.

الهی تبار تصریح کرد: همچنین از این حوزه انتخابیه، سلمان محمدی با ۴۰ هزار و ۱۵۷ رای و ابراهیم عزیزی با ۳۹ هزار و ۴۹۵ رای به دور دوم راه یافتند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو نیز گفت: مجتبی بخشی پور با کسب ۱۴ هزار و ۳۴۹ رای و نادر نادری با ۱۳ هزار و ۱۲۷ رای به دور دوم راه یافتند.

الهی تبار گفت: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی آرش زره تن لهونی با کسب ۳۰ هزار و ۶۱۶ رای به عنوان فرد منتخب معرفی شد.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب شهریار حیدری با کسب ۲۷ هزار و ۸۰۱ رای توانست به عنوان فرد منتخب معرفی شود، در خصوص حوزه انتخابیه شهرستان سنقروکلیایی نیز گفت: در این حوزه نیز سید جواد حسینی کیا توانست با کسب ۱۰ هزار و ۹۳۵ رای به عنوان منتخب حوزه انتخابیه سنقروکلیایی شناخته شود.

الهی تبار با اشاره به حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین تصریح کرد: منتخب این حوزه علی رضایی با کسب ۳۶ هزار و ۶۶ رای بود.

اختلافات خانوادگی در کرمانشاه سه نفر را به کام مرگ کشاند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: داماد سابق یک خانواده به خاطر اختلافات قدیمی و کینه‌ای که از پدر و مادر همسر سابق خود داشته پس از کشتن آنها به زندگی خود نیز خاتمه داد.

سرهنگ «محمدرضا آمویی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اتفاق ظهر شنبه - سوم اسفند در حوالی میدان امام حسین (ع) کرمانشاه رخ داد.

کنگاور بیشترین و قصرشیرین کمترین بارندگی را داشتند

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با ۱۰۴ میلیمتر بیشترین و قصرشیرین با ۱۲ میلیمتر کمترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

محمد خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از خروج سامانه بارشی از استان تا اواسط وقت امروز خبر داد و افزود: امروز در برخی از نقاط شرقی و جنوب شرقی استان همچنان بارش های پراکنده ای را شاهد خواهیم بود که در مناطق سردسیر به صورت بارش  پراکنده برف است.

به گفته خسروی، در نتیجه فعالیت این سامانه، شهرهای کرمانشاه ۸۴، روانسر ۷۰، سرپل ذهاب ۳۱، اسلام آبادغرب ۸۷، سنقر ۶۰، گیلانغرب ۳۴، پاوه ۶۱، جوانرود ۵۲، صحنه ۹۶، هرسین ۹۱، ثلاث باباجانی ۲۷ و دالاهو ۶۷ میلیمتر بارش داشته اند.

همه پروازهای کرمانشاه به کیش لغو شد

هر ۲ شرکت هواپیمایی «کیش ایر» و «وارش» تمام پروازهای رفت و برگشتشان به کرمانشاه را لغو کردند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، از ابلاغ رسمی هواپیمایی کیش ایر به این فرودگاه مبنی بر لغو تمام پروازها از هشتم اسفند ماه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

مجتبی بیاتی افزود: مبنای تمام پروازها عرضه و تقاضا است و در این ایام میزان مسافر به مقصد کیش کاهش پیدا کرده است.

کیش ایر روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته و شرکت هواپیمایی وارش نیز روزهای یکشنبه و چهارشنبه در مسیر کرمانشاه به کیش پرواز داشته اند.

پلمب ۱۸۲ قلیان سرا و تعطیلی ۲۸ باشگاه ورزشی در کرمانشاه برای جلوگیری از شیوع کرونا

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: همزمان با ورود بیماری کرونا به کشور و برای پیشگیری از شیوع این بیماری، ۱۸۲ قلیان سرا در کرمانشاه پلمب و ۲۸ باشگاه ورزشی نیز تعطیل شد.

سرهنگ «جمال سلمانی» همچنین با اشاره به تعطیلی ۴۵ قلیان سرای دیگر به صورت داوطلبانه توسط متصدیان آنها، تصریح کرد: در این راستا ۱۵۰ عدد قلیان نیز که می تواند عاملی برای انتشار ویروس کرونا باشد نیز کشف و جمع آوری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان همچنین با اشاره به سرکشی از هشت داروخانه، گفت: در جریان بازرسی های صورت گرفته ۴۷۲ عدد ماسک احتکار شده کشف شد.

وی در خصوص اقدامات پلیس فتا نیز گفت: در این مدت هفت تارنمای متخلف که اقدام به انتشار شایعه در خصوص بیماری کرونا کرده بودند، مسدود و پنج نفر نیز دستگیر شدند.

استاندار کرمانشاه خواستار تسریع در ساخت تصفیه خانه فاضلاب هرسین شد

استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت و حساسیت اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر هرسین خواستار تسریع در اتمام این طرح با هدف بهره‌مندی مردم از خدمات آن شد.

هوشنگ بازوند در بازدید از مراحل مختلف ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر هرسین که هم اکنون مراحل پایانی آن در دست انجام است، افزود: استانداری از اجرای چنین طرح های عامه المنفعه حمایت می کند.

استاندار کرمانشاه همچنین از تصفیه خانه اضطراری آب هرسین که در شرایط بارندگی ها به خوبی عمل می کند بازدید کرد و ساخت این مجموعه را در راستای رفع نیازهای هرسین و خدمت به مردم این شهر بسیار ارزنده دانست.

لغو نماز جمعه کرمانشاه

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار نشد.

عباس سروری اظهار داشت: نماز جمعه این هفته به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت مومنان نمازگذار و خداجو علاوه بر شهر کرمانشاه در دیگر نقاط استان نیز این هفته (جمعه - ۹ اسفند) برگزار نشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.