سید علی درخشان در نهمین روز از اسفندماه ۹۸ وضعیت استان را سفید اعلام و اظهار داشت: تا کنون مورد مثبتی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

وی گفت: ستاد مقابله با بیماری کووید ۱۹ استان چهارمحال و بختیاری به منظور افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برای شناسایی سریع موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ و ارائه آموزش و خدمات سرپایی، اقدام به فعال نمودن، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در سطح شهرستانهای ده گانه استان کرده است.

وی بیان کرد: این مراکز شامل ۲۲ مرکز «۲۴ ساعته» و ۱۰ مرکز «از ساعت ۸ صبح تا ساعت تا ۱۲ نیمه‌شب» است که هم اکنون در حال ارائه خدمت به مراجعان هستند.

وی بیان کرد: این مراکز تحت عنوان «کلینیک غربالگری بیماری‌های واگیر» و با بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات لازم آماده ارائه خدماتی از قبیل ویزیت پزشک، شناسایی و ارجاع موارد مشکوک به بیمارستان‌های مربوطه و آموزش کلیه مراجعان هستند.

وی ادامه داد: کلینیک‌های غربالگری بیماری واگیر در استان، در شهرستان شهرکرد شامل مرکز خدمات جامع سلامت سودجان، مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۱ سورشجان، مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک فرخشهر، مرکز خدمات جامع سلامت شمار ه یک هفشجان، مرکز خدمات جامع سلامت شهرکیان ست.

وی بیان کرد: در شهرستان بروجن مرکز خدمات جامع سلامت فرادنبه، مرکز خدمات جامع سلامت سفید دشت، مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک بلداجی و مرکز خدمات جامع سلامت گندمان است.

وی عنوان کرد: در شهرستان‌های فارسان و لردگان نیز مراکز خدمات جامع سلامت باباحیدر و آلونی و در شهرستان اردل مراکز خدمات جامع سلامت سرخون و دشت و در شهرستان کوهرنگ مراکز خدمات جامع سلامت میهه، بازفت و صمصامی برای پاسخ گویی به مراجعین دایر فعال هستند.

وی ادامه داد: مراکز خدمات جامع سلامت دزک، گهرو و شلمزار در شهرستان کیار و مراکز خدمات جامع سلامت هوره و شماره یک سامان را در این شهرستان و مراکز خدمات جامع سلامت شماره یک شبانه روزی و شماره دو در شهرستان بن دیگر مراکز دایر برای مراجعه مردم این شهرستان‌ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.