محمدجواد کنجوری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات غیرالزامی و لزوم‌ رعایت توصیه‌های اکید پزشکی و بهداشتی، ۲ سینمای آزادی و فرهنگ کرمانشاه به مدت یک هفته دیگر تعطیل می شوند.

وی افزود: نحوه ادامه برنامه‌ها پس از این تاریخ، مطابق شیوه‌نامه‌ای خواهد بود که با همکاری و پیشنهاد صنوف تخصصی تهیه و اطلاع‌رسانی می‌شود.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یک‌ مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در کرمانشاه مثبت اعلام شد که بیمار مذکور که تحت مراقبت سیستم‌درمانی بود، پس از اقدامات درمانی و مراقبت‌های پرستاری خوشبختانه بهبودی یافته و هم اکنون از بیمارستان ترخیص شده است.

براساس نتایج تحقیقاتی که اوایل ماه جاری میلادی در نشریه Hospital Infection منتشر شد، این کروناویروس‌ها تا ۹ روز بر روی سطوح بی‌جان از جمله سطوح فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی ضدعفونی نشده باقی می‌مانند.

به استناد نتایج این مطالعه،تمیز کردن این سطوح با شوینده‌ها و محصولات ضدعفونی کننده‌ رایج خانگی می‌تواند تغییر ایجاد کند. این کروناویروس‌ها را می‌توان با اتانول ۶۲ تا ۷۱ درصد، هیدروژن پراکسید ۰.۵ درصد، آب ژاول ۰.۱ درصد و یا سفید کننده در عرض یک دقیقه به طور مؤثر غیرفعال کرد.

این مطالعه جدید شامل تجزیه و تحلیل ۲۲ مطالعه قبلی منتشر شده در مورد کروناویروس‌ها بود که محققان امیدوارند بتوانند به شناخت بیشتر کروناویروس جدید کووید-۱۹ کمک کنند.

دکتر چارلز چیو از اساتید بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا و مدیر مرکز تشخیص و کشف ویروس USCF-Abbott در این باره می‌گوید: «باتوجه به داده‌های در دسترس، من در درجه اول به اطلاعات موجود درباره کروناویروس سارس که در بین کروناویروس‌های آزمایش شده با ۸۰ درصد شباهت نزدیکترین نمونه به کووید-۱۹ بود، تکیه می‌کنم. در مورد سارس، محدوده زمان زنده ماندن ویروس روی سطوح بین کمتر از پنج دقیقه تا ۹ روز بود.

با این حال به دلیل تفاوت‌های موجود و همچنین اطلاعات محدودی که در مورد کروناویروس جدید وجود دارد، نمی‌توان با اطمینان کامل این داده‌ها را به ویروس مرگباری که تاکنون جان هزاران نفر را گرفته است، تعمیم داد. برای تعیین زمان دقیقی که ویروس کووید-۱۹ روی سطوح بی جان باقی می‌ماند، به تحقیقات بیشتر بر روی این نوع کروناویروس نیاز است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.