محمد ایمانی روز جمعه در ستاد انتخابات کرمانشاه که در استانداری دایر است، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: براساس برآورد های انجام شده به نظر می رسد که نتایج شمارش آرا در شهرستان ها تا فردا و در مرکز استان حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده مشخص شود.
وی بابیان اینکه ۲۳ فرآیند از مجموع ۲۵ فرآیند این دوره از انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می شود، عنوان کرد: بخش احراز هویت افراد یکی از مهم ترین بخش هایی است که در این دوره بصورت الکترونیک انجام می گیرد.
رییس کمیته فناوری و اطلاعات کرمانشاه یادآور شد: استفاده از این دستگاه علاوه سرعت بالایی که برای احراز هویت افراد دارد، باعث می شود تا هیچ‌گونه رای تکراری در این انتخابات نداشته باشیم.
ایمانی اضافه کرد: هرچند که شمارش و تجمیع آرا در این انتخابات بصورت دستی انجام می شود، اما ثبت آن به شکل الکترونیکی بوده و روی پایگاه وزارت کشور قرار می گیرد.
وی با تاکید براینکه صحت و سقم انتخابات با الکترونیکی بخش هایی از آن بسیار بالا رفته، عنوان کرد: این سامانه طراحی داخلی است و هیچ گونه دسترسی از خارج به آن وجود ندارد.
رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کرمانشاه یاداور شد: در انتخاباتی که ۲ سال قبل در بحث شوراهای اسلامی شهر و روستا داشتیم، در سه شهرستان اسلام آبادغرب، جوانرود و کنگاور انتخابات را بصورت کاملا الکترونیکی برگزار کردیم که تجربه موفقیت آمیزی بود.
ایمانی عنوان کرد: برای این دوره از انتخابات با توجه به حجم و گستردگی بالا و نیز نوع این انتخابات تصمیم برآن شد تا بخشی از فرآیند انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز (جمعه دوم اسفند) در استان کرمانشاه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.
کار رای گیری در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی از بین ۱۳۴ نامزد باقی مانده آغاز شده است.
براساس اعلام ستاد انتخابات کرمانشاه یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای امروز آرای مردم این استان را جمع آوری می کنند که از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.
یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.
کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی (کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.