استاندار کرمانشاه در ادامه سفر به شهرستان های شرقی استان ظهر شنبه وارد کنگاور شد و دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهید چمران، گلخانه محصولات کشاورزی خارج از فصل و گازرسانی به روستاهای دهستان قزوینه را افتتاح کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم افتتاح دستگاه رادیولوژی دیجیتال گفت: این دستگاه با ارز نیمایی به مبلغ پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خریداری و راه‌اندازی شده است.

دکتر محمودرضا مرادی با بیان اینکه با راه اندازی این دستگاه عملیات رادیولوژی در حداقل زمان ممکن انجام می شود، افزود: دستگاه رادیولوژی دیجیتال با امکان تنظیم پوزیشن های متفاوت، شرایط تصویربرداری مناسب برای افراد و حتی کودکان را مهیا می سازد.

او گفت: با استفاده از دستگاه رادیولوژی دیجیتال و با مجهز بودن به سیستم نرم افزاری و تحویل عکس به صورت سی دی در اختیار بیمار می توان به تشخیص و بهبود بسیاری از بیماری ها کمک کرد.

وی اظهارداشت: دستگاه تمام دیجیتال رادیولوژی از دقت تشخیصی بالایی نسبت به دستگاه رادیولوژی آنالوگ برخوردار بوده و دارای آخرین تکنولوژی روز دنیا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: این دستگاه دارای خروجی دیجیتال بوده و به راحتی می توان گرافی های حاصل از دستگاه را باکیفیت بسیار عالی به صورت پکس به بخش ها یا هر نقطه دیگر از بیمارستان های دنیا انتقال داد.

مرادی افزود: دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیازی به فیلم رادیولوژی ندارد و با بهره برداری از این سیستم، به میزان قابل توجهی در هزینه های مصرفی صرفه جویی خواهد شد.

افتتاح گلخانه محصولات کشاورزی

در ادامه سفر استاندار کرمانشاه، طرح گلخانه محصولات کشاورزی خارج از فصل در روستای «رستم آباد کوچک» کنگاور افتتاح شد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در استان ٧٢ واحد گلخانه با سطح زیرکشت ٥٠ هکتار نسبت به تولید محصولات کشاورزی اقدام می کنند که در طرح‌های حمایتی جدید سطح زیرکشت گلخانه‌ای استان تا ۲ سال آینده به ۳۰۰ هکتار افزایش خواهد داد.

همچنین در این سفر، استاندار کرمانشاه گازرسانی به روستاهای دهستان قزوینه شهرستان کنگاور را افتتاح کرد.

کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.