علیرضا حیدری کیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بیمه شدگان شامل کارگران شاغل در شهرستان و کارمندان ادارات و نهادها هستند که افراد تحت تکفل آن ها نیز از خدمات این بیمه برخوردارند.

وی اظهار داشت: با احتساب افراد بیمه شده اصلی و تبعی (افراد تحت تکفل) ۱۵ هزار تن از جمعیت شهرستان قصرشیرین از خدمات مختلف بیمه ای این نهاد برخوردارند.
او اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۶۳ میلیارد ریال پرداختی در قالب تعهدات بلندمدت به عنوان مستمری به افراد از کار افتاده، بازنشسته و بازمانده، ۱۵ میلیارد ریال نیز در قالب تعهدات کوتاه مدت تحت عنوان بیمه بیکاری، استراحت ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن و کمک بلاعوض به بیمه شدگان پرداخت شده است.

سرپرست اداره تامین اجتماعی شعبه قصرشیرین گفت: این اداره همچنین به یک هزار و ۱۰۰ تن از بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد، رانندگان، قالیبافان و کارگران ساختمانی و بیش از ۶۰۰ تن از مستمری بگیران و ۵۲ مقرری بگیر خدمات لازم را ارایه می دهد.

حیدری کیا افزود: ماموریت اصلی تامین اجتماعی پوشش کارگران و همچنین صاحبان حرف و مشاغل آزاد و پرداخت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت  به افراد بیمه شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به الکترونیکی شدن خدمات لازم و اجرای طرح سامانه متمرکز ارایه خدمات غیر حضوری، کلیه بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی از ۶۵خدمت غیرحضوری شامل درخواست دفترچه درمانی، مشاهده سوابق بیمه ای و محاسبه میانگین دستمزد ۲ سال آخر و سایر خدمات برخوردار شوند.

او با اشاره به ارایه بسته های تشویقی قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و در راستای اجرای تبصره چهار ماده ۳۲ قانون توسعه اقتصادی فرهنگی مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال گفت: در قالب طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی با معافیت بیمه ای سهم کارفرما برای مدت ۲ سال و همچنین طرح یارانه دستمزد به منظور جذب آنان در کارگاه های مشمول تامین اجتماعی و اعطای وام ۵۰ میلیون اتومانی کمیته امداد(ره) با معافیت بیمه ای سهم کارفرما به مدت ۲ سال مشروط بر اشتغال مددجویان کمیته امداد امام (ره) در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی برخوردار می شوند.

حیدری کیا افزود: بیمه شدگانی که دارای ۶۰ سال سن و حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند از مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی بهره مند شوند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.