فرمانده سپاه ناحیه جوانرود در این مراسم بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: نسل جوان جامعه باید با رشادت ها و ایثارگری های شهدا آشنا شوند و بدانند که امنیت ایران اسلامی با خون شهدا تضمین شده است.

سرهنگ ابوذر انوری با اشاره به اینکه در آستانه اربعین شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی هستیم، افزود: همه ملت ایران به ویژه مرزداران غیور، مدیون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم هستند.

امام جمعه جوانرود نیز گفت: شهیدان دارای بصیرت خدایی بودند که در مسیر حق قرار گرفتند اما باید این گنجینه ارزشمند آنان حفظ شود و به نسل جوان انتقال یابد.

ماموستا ملا احمد فخری با بیان اینکه اگر بخواهیم راه شهیدان را ادامه دهیم ابتدا باید آرمان ها و سیره شهدا را بشناسیم تا بدانیم چه اهدافی را دنبال می کردند، افزود: باید همه روحیه شهادت طلبی داشته باشیم و در میان نسل جوان ترویج دهیم زیرا حق همیشه پیروز است.

مدیر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان هم بااشاره به رشادت ها و خودگذشتگی های مردم منطقه اورامانات به ویژه شهرستان جوانرود گفت: تاریخ پرافتخار این منطقه مملو از ایثار و ایثارگرانی است که با رشادت، فداکاری و از جان گذشتگی و با قلب‌هایی سرشار از توکل به خدا، تعالی کشور را موجب شدند.

 سردارمهدی ظفری افزود : هرکس می خواهد مردم جوانرود را بشناسد باید تاریخ این منطقه را مطالعه کند.

وی با بیان اینکه پیشرفت و تعالی هر جامعه ای در گرو امنیت روانی آن جامعه است، اظهار داشت: بر همه ما تکلیف است برای امنیت روانی جامعه تلاش کنیم.

سردار ظفری در ادامه به ویژگی ها و ابعاد شخصیتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: منشأ عظمت و قدرت سردار سلیمانی معنویت است.

تجلیل از شهید محمدخان  سلیمانی نسب شهید مدافع امنیت و دانش آموزانی که در مسابقه نقاشی با موضوع شهید سپهبد قاسم سلیمانی شرکت کرده بودند و اجرای نمایش از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.