سید فرزاد افضلی روز دوشنبه در جشنواره طبخ ماهی در اداره فنی و حرفه ای شهرستان قصرشیرین به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، افزود: هم اکنون ۶۴ مزرعه پرورش ماهی در مجتمع شیلات شهدا وجود دارد که  نقش مهمی در تولید آبزیان ایفا می کند.

وی اظهار داشت: امید است با حمایت استاندار کرمانشاه و بهره برداری از مرحله دوم شیلات شهدای قصرشیرین و با توجه به وجود مرزهای خسروی و پرویزخان برای صادرات آبزیان به عراق، شاهد اشتغال و رونق در بخش آبزی پروری باشیم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سرانه مصرف ماهی هم اکنون در استان کرمانشاه به ۹.۵ کیلوگرم در سال رسیده که این رشد به دلیل فعالیت های ترویجی و افزایش پرورش آبزیان در استان است.

افضلی عنوان داشت: یکی از موارد مهم ترقی در کشورهای توسعه یافته افزایش صادرات آبزیان و توجه به آبزی پروری است از این رو در تفاهم نامه ای که بین شیلات با مرکز فنی و حرفه ای استان کرمانشاه منعقد شده با فعالیت های پرورشی و ترویجی شاهد توسعه شیلات در استان باشیم.

در این جشنواره از چند از شرکت کنندگان که بهترین طبخ ماهی را داشتند، قدردانی شد.

                                                                                      

مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین با هشت هزار هکتار وسعت به عنوان سومین مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی کشور حدود یک دهه است که در تولید انواع ماهیان گرمابی و میگوی آب شیرین فعالیت دارد و کرمانشاه را به یکی از استان‌های فعال و پیشرو در تولید ماهیان گرمابی تبدیل کرده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ بخش مرکزی و سومار است که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.