علی اوسط هاشمی عصر یکشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان فنی و حرفه ای کرمانشاه که در سرسرای اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهارداشت: هم اکنون هفت تا هشت استان داریم که پایه مهارتی ضعیف در عین حال نرخ بیکاری بالایی دارند.

وی ادامه داد: یکی از این استان ها کرمانشاه است که هشت سال درگیر جنگ، دفاع از تمامیت ارضی و امنیت کشور و پرچمدار ایران در مقابل تهاجمات رژیم بعثی بود و همین نیز عاملی شد تا از توسعه لازم در طول ۴۱ سال اخیر برخوردار نشود.

هاشمی همچنین با اشاره به معضل بیکاری کرمانشاه به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات این استان، گفت: طبق گزارش های ارایه شده ۱۳۰ هزار نفر از اهالی این دیار درگیر معضل بیکاری هستند که با توافق صورت گرفته با استاندار کرمانشاه قرار شد ۱۰۰ هزار نفر آنها تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گیرند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه ای همچنین با تاکید بر به روز کردن دانش مربیان و عقب نماندن از اطلاعات روز دنیا، گفت: همه افراد در هر سطحی از معلومات که باشند نیازمند این مهم هستند و مربیان آموزشگاه های فنی و حرفه ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که استان کرمانشاه نیازمند فراگیری آموزش های نوین فنی و حرفه ای است مقرر شد که دومین مرکز تربیت مربی و  پژوهش های فنی و حرفه ای کشور در کرمانشاه برای خدمات دهی به این استان و همچنین استان های همجوار تاسیس شود.

هاشمی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای کرمانشاه در بخش گردشگری گفت: ارایه آموزش های مرتبط با این بخش باید به صورت جدی تری در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در ادامه با تاکید بر حفظ ارزش ملی گواهینامه های مهارت، گفت: هرگز اجازه نخواهم داد لطمه ای که به مدارک دانشگاهی وارد شد به این گواهینامه های مهارت نیز وارد شود.

وی با بیان اینکه گواهینامه های مهارتی جزو سرمایه های ملی به حساب می آید، گفت: برای حراست از این سرمایه حاضرم هر هزینه ای را پرداخت کنم.

هاشمی در پایان از استاندار کرمانشاه به عنوان فردی همراه و دلسوز در حوزه مهارت آموزی یاد کرد و گفت: با حمایت های آقای بازوند می توان کارهای خوبی در کرمانشاه انجام داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.