فریبرز نجفی مهر روز پنجشنبه در جمع نمایندگان تشکل های مردم نهاد فعال استان علت این موضوع را نگاه پیمانکاری برخی دستگاه های اجرایی به سمن ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با حساسیت آسیب های اجتماعی را دنبال می کند و اعتبارات خوبی برای این بخش درنظر گرفته است اما واقعیت این است تا دولتی فکر و کار می کنیم و هدف فقط پرکردن رزومه و آمارها باشد؛ اعتبارات هزینه شده به نتیجه مطلوب نمی رسد.

او از اینکه ارگان های دولتی فقط با تعداد مشخصی سمن همکاری می کنند؛ انتقاد کرد و گفت: ارگان ها باید با سایر سمن ها نیز همکاری کنند و به آنها اجازه رشد بدهند.

وی خطاب به سمن های حاضر در جلسه گفت: سمن ها باید ناظر به عملکرد دستگاه ها باشند و فقط به دنبال گرفتن اعتبار نباشند.

نجفی، شهرداری ها را ظرفیت عظیمی برای حمایت از سمن ها دانست و گفت: شهرداری ها باید گزارش بدهند که چه اعتباری به سمن ها داده اند.

او همچنین از دستگاه های صادرکننده مجوز به سمن ها خواست که تسهیل گری ایجاد کنند.

نجفی در ادامه از صدا و سیما خواست تا به موضوع تشکل های مردم نهاد بپردازد و میزگردهایی با موضوع چالش های سمن ها برگزار کند.

وی در پایان از سمن ها خواست تا در انتخابات پیش رو مشارکت فعالانه داشته باشند و در عین حال مراقب باشند که به ابزار کاندیداها تبدیل نشوند.

دعوت به استفاده از ظرفیت خانه تشکل های استان و نیز شرکت در مراسم ۲۲ بهمن دیگر مباحث نجفی خطاب به سمن ها بود.

با افزایش جمعیت، آسیب های اجتماعی نیز رشد می کنند

در این جلسه مهدی فتاحیان معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه گفت: از آنجا که جمعیت ما در حال رشد است خواه ناخواه آسیب های اجتماعی نیز رشد می کنند.

وی با اذعان به موازی کاری دستگاه های اجرایی در حوزه آسیب های اجتماعی بیان داشت :براساس نقشه آسیب های اجتماعی لازم است هر ارگان بر یک منطقه خاص تمرکز داشته باشد.

او خاصیت برنامه های حوزه آسیب های اجتماعی را تداوم و استمرار برنامه ها دانست وگفت: برنامه های حوزه آسیب های اجتماعی به صورت پروژه ای انجام نمی شوند.

فتاحیان در ادامه انتقاد از واگذاری سالن های ورزشی در شهرستان های استان به بخش خصوصی را وارد دانست و گفت: با اینکه این واگذاری ها براساس قانون است اما می توان تعدادی از سالن ها را به سمن ها واگذار کرد تا افراد بی بضاعت بتوانند به صورت رایگان از امکانات ورزشی استفاده کنند.

وی با تاکید بر برون سپاری بخشی از برنامه های ادارات به سمن ها اظهار داشت: طبق قانون طرح های تا سقف ۱۰ میلیون تومان اعتبار در اولویت واگذاری به سمن ها هستند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در ادامه گفت: شهرستان های استان نیاز به مراکز مشاوره دارند و مشاوران روانشناسی که از نظام روانشانسی مجوز فعالیت داشته باشند برای گرفتن مرکز مشاوره معرفی و حمایت تسهیلاتی می شوند.

به گفته فتاحیان، سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان استان ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار را به اجرای برنامه های ۶ سمن اختصاص داده است.

او از این سمن ها خواست که در راستای اجرای ماده ۷۱، حسابرسی شفاف داشته باشند.

در این نشست نماینده برخی از سمن ها به بیان گلایه ها و مشکلات خود پرداختند.

در استان کرمانشاه بیش از ۳۰۰ سمن وجود دارد که بیشتر آنها در زمینه‌های امور خیریه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و امور فرهنگی و مذهبی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۲۵۰ سمن فعال و بقیه غیرفعال و یا نیمه‌فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.