«سید حمید پورمحمدی» روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم گره های پیش روی تامین‌زیرساخت های استان‌ را برطرف کنیم.

وی افزود: در این‌ راستا چندین پروژه اساسی و اولویت دار را برای تامین اعتبار انتخاب کرده ایم تا با تامین اعتبار لازم، برای برطرف کردن مشکلات آنان اقدام لازم انجام شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از نیازهای کرمانشاه را اشتغالزایی دانست و گفت: بحث ایجاد اشتغال به ویژه برای دانش آموخته گان دانشگاهی یکی از اولویت های اساسی ما است.

پورمحمدی افزود: برای ایجاد اشتغال در کرمانشاه نیازمند سرمایه گذاری و تامین اعتبار و تسهیلات برای سرمایه گذاران هستیم.

وی در رابطه با پروژه های زیرساختی گفت: قطار شهری اولویت اصلی استان است و برای به بهره برداری رسیدن مرحله اول آن ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهارداشت: در سازمان‌ برنامه بودجه ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق به پروژه اختصاص داده خواهد شد و ۳۵۰ میلیارد تومان نیز از دارایی های شهرداری کرمانشاه تامین می‌ شود.

پورمحمدی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه از طریق بانک سپه تامین اعتبار می شود تا گام نخست پروژه قطار شهری تا پایان سال ۹۹ به پایان برسد.

وی یادآور شد: جاده گیلانغرب به سومار یکی دیگر از نیازهای زیرساختی استان کرمانشاه است که علاوه بر کمک به مروم منطقه منجر به تقویت صادرات خواهد شد.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه افزود: این پروژه در صورت تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به اتمام‌ خواهد رسید و بانک های ملت و رفاه این اعتبار را تامین می کنند.

پورمحمدی با اشاره به اهمیت تکمیل جاده کریدور غرب گفت: برای به پایان رسیدن پروژه جاده کرمانشاه به کامیاران نیاز به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است از این رو سازمان برنامه و بودجه تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این‌ پروژه تامین می‌کند.

وی در رابطه با تامین آب شرب شهر کرمانشاه اظهارداشت: برای تصفیه آب شرب کرمانشاه تهیه تجهیزاتی با اعتبار ۷۰‌ میلیارد تومان لازم است که این پول از طریق بانک های تجارت و صادرات تامین خواهد شد.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در باره راه آهن غرب کشور گفت: نگرانی هایی در زمینه تامین اعتبار راه اهن‌ کرمانشاه به عراق وجود داشت که براساس آن بنا شد تا موضوع بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

پورمحمدی عنوان کرد: برای اجرای طرح گرمسیری نیز بودجه ای در نظر گرفته شده است که برای تصمیم گیری آن نیاز به برگزاری جلساتی در سطح کلان تر داریم.

وی اضافه کرد: سامانه سردسیری، باقی مانده اعتبارات زلزله، طرح های آبیاری و بازسازی راه های روستایی نیازمند تامین اعتبار و بررسی های بیشتر دارند.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آزاد راه های همدان به کرمانشاه و کرمانشاه به حمیل نیاز به برنامه های بیشتری دارندتا بتوانیم از بخش خصوصی برای اجرای این پروژه ها حمایت کنیم.

در ادامه این نشست مدیرعامل بانک سپه به نمایند مدیرعامل بانک های حاضر گفت: بعد از مدیریت زلزله با تمام توان پیگیر برگزاری این جلسه بودند و برگزاری چنین نشستی برای توسعه استان مرهون پیگیری استاندار کرمانشاه است که حتی در مدیریت زلزله هم فرصتی برای توسعه استان فراهم ساخت.

محمد کاظم چغازردی با بیان اینکه برگزاری این جلسه با رویکرد توسعه متوازن استانها در سطح کشور بی نظیر است، افزود: برای کلیه واحدهای تولیدی با همکاری سایر بانک ها شرایط پرداخت سرمایه گردش را فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.