حسین تاریخی روز دوشنبه در نشست خبری که در سرسرای آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی هم اکنون در ۱۴ هزار مدرسه در سطح کشور دفتر دارد.

وی با بیان اینکه ۳۶ هزار نفر از شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دانش آموز بودند، گفت: از این شهدا ۱۶ هزار دانش آموز عضو انجمن های انقلاب اسلامی مدارس بوده اند.

تاریخی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ طرح مدرسه انقلاب در مدارس مقطع متوسطه اول اجرا می شود، هدف از اجرای این طرح را مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان و استکبار جهانی دانست که با هجمه های فرهنگی دانش آموزان و نسل نوجوان انقلاب را دچار شبهه کرده است.

وی در ادامه آموزش و پرورش کرمانشاه را دبیرخانه مدرسه انقلاب از نظر تولید و نظارت بر محتوای آموزشی اعلام کرد و آشنایی دانش آموزان با بنیان های انقلاب اسلامی، پاسخ به شبهات دانش آموزان، تبیین گام دوم انقلاب، برنامه همکلاسی آسمانی (آشنایی با زندگی دانش آموزان شهید)، برنامه لشگر فرشتگان (بازتاب مجاهدت زنان انقلابی) و کتاب داستان های انقلاب را جزو این محتویات مدرسه انقلاب در کنار نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

تاریخی، یکی از مهم ترین مزیت های مدرسه انقلاب را بالابردن حس احساس تعلق دانش آموزان به انقلاب اسلامی اعلام کرد و رویکرد برنامه های سال جاری انجمن های اسلامی دانش آموزی را تبیین گام دوم انقلاب برای ورود به تمدن نوین اسلامی و پاگذاشتن در عرصه گفتمان‌سازی ذکر کرد.

او در پایان از راه اندازی پویش های کتابخوانی با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.