فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این آیین که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اکثر زوج هایی که این جهیزیه ها را دریافت می کنند مربوط به مددجویان مناطق شرق و غرب استان هستند.

وی با بیان اینکه این چهارمین مرحله اعطای جهیزیه به مددجویان بهزیستی استان است، افزود: مراحل اول و دوم به ترتیب با مشارکت قرارگاه منطقه ای نجف اشرف و سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و مراحل سوم و چهارم نیز با مشارکت استانداری انجام گرفته است.

رضوان مدنی افزود: در ۲ مرحله اول بیش از ۱۶۰ سری جهیزیه تهیه و به مددجویان مناطق اوارمانات و دالاهو تحویل شد و مرحله سوم نیز ۱۱۷ مورد جهیزیه به مددجویان شهرستان کرمانشاه اختصاص یافت.

۱۶۰ هزار مددجو در استان تحت حمایت های بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به حمایت این اداره کل از ۱۶۰ هزار مددجو در استان که ۴۰ هزار نفر آنها را افراد معلول تشکیل می دهند، اشاره کرد و گفت: حدود ۱۲ هزار نفر طی یکسال اخیر به جمع مددجویان تحت حمایت اضافه شده اند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی شورای مشارکت سازمان بهزیستی به ریاست استاندار کرمانشاه، گفت: برای کمک هرچه بیشتر به مددجویان زیرپوشش طی سال جاری اقدام به راه اندازی ۲ گلریزان در ماه رمضان و آبان ماه کردیم که نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شد.

رضوان مدنی تصریح کرد: در مراسم گلریزان اول یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان کمک جمع آوری و در نهایت برای مسکن مدجویان هزینه شد و در گلریزان دوم هم که خیران کشوری نیز در ان حضور داشتند مشکل بخش اعظمی از خانواده های زیرپوشش که دارای ۲ معلول بودند برطرف شد.

بازسازی بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله سال ۹۶

این مقام مسوول همچنین با اشاره به تخریب ۲ هزار و ۵۷۷ واحد مسکونی مربوط به مددجویان زیرپوشش بهزیستی در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶، گفت: خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته و پرداخت هزینه ای به میزان ۲۵ میلیارد و ۸۱۴ میلیون تومان توانستیم همه این واحدها را بازسازی و تحویل صاحبان آنها بدهیم.

وی همچنین به دیگر اقدام صورت گرفته در حوزه مسکن مددجویی نیز اشاره کرد و گفت: طی قرارداد متعقد شده میان استاندار کرمانشاه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مقرر شده ۱۰۰ واحد مسکونی نیز برای خانواده هایی که از ۲ معلول نگهداری می کنند ساخته شود.

رضوان مدنی تصریح کرد: تلاش می کنیم کار تامین زمین برای احداث این ۱۰۰ واحد را تا پایان سال جاری به اتمام رسانده و عملیات ساخت و ساز از ابتدای سال آینده آغاز شود.

خرید بیش از ۱۰ میلیارد ریال کمک وسایل توانبخشی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از خرید بیش از ۱۰ میلیارد ریال کمک وسایل توانبخشی برای مددجویان این نهاد حمایتی خبر داد و گفت: ۱۰۰ دستگاه ویلچر نیز خریداری و به معلولان اهدا شد.

وی افتتاح مجتمع توانبخشی ازگله و پنج مهد کودک در شهرستان های دالاهو و ثلاث باباجانی را از دیگر اقدامات انجام شده طی یکسال اخیر برشمرد و گفت: کمک هزینه ازدواج افراد زیرپوشش نیز از یک میلیون تومان به ۲ میلیون تومان افزایش یافته و در طول این مدت ۶۷۸ میلیون تومان به ۳۳۹ زوج اهدا شده است.

رضوان مدنی در پایان و با اشاره به کمک ۵۰ میلیارد ریالی استاندار کرمانشاه برای کمک به بیماران صعب الاعلاج و همچنین مسکن مددجویان، گفت: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه هم اکنون بیش از ۱۸۰ نوع خدمت در حوزه های مختلف به مددجویان خود ارایه می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.