فرماندار کرمانشاه گفت: دهه فجر امسال ۶۸۵ طرح عمرانی، اقتصادی، اشتغال، سلامت و خدمات‌رسانی با حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود.

فضل‌الله رنجبر در جلسه شورای اداری در سرسرای فرمانداری کرمانشاه، بیشتر طرح‌های دهه فجر را از نوع اقتصادی و در راستای اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها برای ۲ هزار و ۸۹ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های اقتصادی بزرگی در شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد که موجب اشتغال افراد زیادی خواهد شد، گفت: همچنین در حوزه گردشگری هتل آپارتمان، تولیدی شن و ماسه و ده‌ها طرح در بخش کشاورزی مانند گلخانه، دامپروری، تولید خوراک دام و مرغداری به بهره‌برداری می رسد.

مردم عراق در حال هزینه‌دادن برای استقلال کشورشان هستند

فرمانده قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: اتفاقاتی که امروز در این کشور شاهد هستیم، هزینه‌ای است که مردم آن برای استقلال خود می‌دهند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مسگریان» روز یکشنبه در نشست شورای اداری کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارداشت: پس از حمله آمریکا به عراق تا سال ۲۰۱۱، این کشور به صورت مستقیم توسط آمریکایی ها اداره می شد.

وی ایجاد داعش در عراق را ثمره حضور آمریکا در این کشور دانست و افزود: آمریکایی ها که خود داعش را ایجاد کردند، به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی تمام شهرها و زیرساخت های عراق را از بین بردند اما در مقابل، حشدالشعبی با فرماندهی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی شهر تکریت را با کمتر از پنج درصد آسیب آزاد کرد.

شهر جدیدی در کنار کرمانشاه ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه یک شهر جدید در کنار کرمانشاه ایجاد خواهد شد، گفت: مراحل مطالعاتی این طرح در حال سپری شدن است.

«مهرداد سالاری» در نشست شورای اداری استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: به منظور جوابگو بودن به سرریز جمعیت مرکز استان شهر جدیدی در کنار کرمانشاه ایجاد خواهد شد.

وی توضیحی در رابطه با موقعیت و مکان این شهر جدید نداد اما گفت که مراحل مطالعاتی این طرح در حال طی شدن است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات انجام شده در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۹ هزار واحد شهری و روستایی در زلزله کرمانشاه تخریب شدند که در مقابل آنها ۴۲ هزار واحد مسکونی بازسازی شد؛ با این ساخت و ساز فعالیتی که ۱۱ سال برای بهبود عمرانی کرمانشاه زمان نیاز داشت در زمان کمتر از ۲ سال سپری شد.

۳۲ هزار نفر برگزارکننده انتخابات در کرمانشاه هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یک هزار و ۵۸۵ شعب اخذ رای در این استان فعال خواهند بود، گفت: ۳۲ هزار نفر کار برگزاری و نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس را در این استان انجام می‌دهند.

«محمد ابراهیم الهی‌تبار» در نشست شورای اداری استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات مجلس گفت: انتخابات ویترین انسجام‌ ملی و مشروعیت جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی است از این رو باید تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه انتخابات بکار گیریم.

وی مردم را ستون های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انتخابات خوب زمانی محقق می شود که تمام اندیشه ها توانایی حضور در آن را داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه با اشاره به آمار نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس در استان گفت: ۴۱۲ نفر در استان کرمانشاه نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۱ نفر انصراف دادند و ۵۷ نفر نیز در هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند.

الهی تبار افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی آمار تایید صلاحیت شده ها در هیات های اجرایی نسبت به دوره قبل چهار درصد افزایش داشت.

مهار بیکاری کرمانشاه سالیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌خواهد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید تا حدودی به سمت فدرالی شدن اقتصادی استان‌ها پیش برویم؛ افزود: اختیار بانک‌ها و مدیران باید افزایش یابد چرا که نرخ بیکاری ما بالاست و با این وضعیت لازم است سالیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شود تا در سال ۱۴۰۰ به میانگین نرخ بیکاری کشور برسیم.

هوشنگ بازوند در نشست کارگروه صنعت و معدن در استانداری، حضور نعمت الله شهبازی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت را فرصت خوبی برای صنعتگران استان دانست و گفت: بازار سرمایه کشور از صنعت ما خیلی سهم ندارد چرا که در آن سودی احساس نمی کند، در نتیجه بازار سرمایه به سمت سکه، ارز، زمین و بورس می رود.

به گفته او، همین‌که نمی توانیم بازار سرمایه را در کشور تعیین تکلیف کنیم این باعث گرفتاری‌های اقتصادی ما شده است در نتیجه بانک های ما درگیر طرح های اقتصادی شده اند و آنهایی که تابع سیاست حکومت است در تامین مالی طرح های اقتصادی تمکین می کنند و برخی که ادعا دارند مستقلند به استان‌ها اختیار نمی دهند.

۳۴ پروژه صنعتی دهه فجر در کرمانشاه افتتاح می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: ۳۴ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۸۵ نفر دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان افتتاح می‌شود.

 محسن دارابی در نشست تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری واحدهای تولیدی استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، بزرگترین پروژه صنعتی دهه فجر استان را طرح «بیوایمپلنت» که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۹۰ است، اعلام کرد که ۱۶ بهمن به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه از محل منابع مختلف برای واحدهای تولیدی استان اعتبارات خوبی اختصاص یافته است، اظهار داشت: ۷۶۰میلیارد تومان منابع مالی مختلف از جمله کمک‌های فنی و اعتباری، بند الف تبصره ۱۸، تسهیلات زلزله و منابع اشتغال روستایی به منظور تأمین مالی صنعت استان اختصاص یافته که عدد قابل توجه است.

میانگین بارش در استان کرمانشاه به ۱۹۰ میلی‌متر رسید

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: از اول مهر تا دهم بهمن، میانگین بارش باران در سطح استان به ۱۹۰.۲ میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره بلندمدت کاهش نشان می‌دهد.

علی محمد زوراوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: میانگین بارش های سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۷۱.۶ میلی متر بوده ۴۹ درصد و نسبت به دوره بلندمدت هم که ۲۱۴.۳ میلی متر بوده ۱۱ درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری شهر ماهیدشت با ۲۵۶ میلی متر، گواور با حدود ۲۴۴ میلی متر و پاوه با ۲۳۶ میلی متر بارندگی، پربارش ترین نقاط استان بوده اند.

زوراوند گفت: قصرشیرین با حدود ۱۴۰ میلی متر و کنگاور با حدود ۱۷۰ میلی متر، کم بارش ترین نقاط استان در سال زراعی جاری بوده اند.

دادستان کرمانشاه از نظارت ناکافی بر موسسات آموزشی و هنری انتقاد کرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با انتقاد از وضعیت موجود مراکز فرهنگی و آموزشی در شهر کرمانشاه خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های ذیربط شد.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل محمدحسین صادقی باانتقاد از وضعیت موجود این مراکز اعلام کرد: دستگاه های وظیفه مند در خصوص نظارت بر این مراکز به وظایف خود عمل نمی کنند به طوری این شرایط باعث شده کیفیت خدمات، عدم صلاحیت متصدیان، فعالیت بدون مجوز، برگزاری آزمون بدون‌ ملاحظات ترافیکی، مکان های برگزاری کلاس و در نهایت تخلفات متعددی در این حوزه شاهد باشیم.

بیش از پنچ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله‌زده پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از پرداخت پنج هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.

حسن عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان  تسهیلات برای اجرای ۱۷ هزار و ۳۳۹ طرح اشتغالزا در مناطق زلزله زده استان پرداخت شده است.

وی در ادامه به اشتغالزایی ایجاد شده در مناطق زلزله زده نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به تسهیلات پرداختی یادشده در کل استان، تاکنون ۱۹ هزار و ۳۲۲ فرصت شغلی ایجاد شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۲ هزار و ۸۱۵ فرصت شغلی نیز در صف انتظار برای دریافت تسهیلاتی به مقدار ۲۱ هزار و ۴۵۷ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال قرار دارند.

۱۸۰ میلیارد تومان پروژه شرکت گاز کرمانشاه در دهه‌فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه، از افتتاح و کلنگ زنی ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه این شرکت در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل افتتاح و کلنگ زنی گازرسانی به ۳۶۲ روستا و بهره‌برداری از ۲۵ واحد صنعتی است.

سیروس شهبازی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: شرکت گاز استان کرمانشاه در راستای ماموریت خود به منظور محرومیت زدایی از روستاهای استان، در دهه فجر امسال گازرسانی به ۱۱۲ روستا را افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۲۵ روستا را نیز آغاز می‌کند.

وی همچنین گفت: به منظور کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور و در راستای سیاست وزارت نفت جهت جایگزینی سوخت مایع به گاز طبیعی در صنایع، گازرسانی و بهره برداری از ۲۵ واحد صنعتی نیز در طول ایام دهه فجر انجام می شود.

وی در ادامه به تشریح وضعیت گازرسانی به روستاهای استان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد خانوارهای شهری با گازرسانی به ۲۸ شهر و ۷۱ درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به هزار و ۳۲۱ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

۶۵ کیلوگرم شیشه در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۶۵ کیلوگرم شیشه باتلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان، در کرمانشاه کشف شد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان پس از اطلاع در خصوص فعالیت یک باند و اینکه قصد انتقال مقدار زیادی شیشه به کرمانشاه را دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران چند روزی فعالیت این باند را در استان های شرقی کشور زیرنظر داشتند تا اینکه اعضای آن بوسیله یک دستگاه خودروی سمند نسبت به انتقال محموله موردنظر به کرمانشاه اقدام کردند.

سردار جاویدان تصریح کرد: در همین راستا مراقبت های لازم به عمل آمد و پس از مدتی تعقیب نامحسوس در ورودی شهر کرمانشاه نسبت به توقیف خودروی حامل موادمخدر اقدام شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی سمند توقیفی، ۶۵ کیلوگرم شیشه کشف و هر پنج عضو این باند که چهار نفر آقا و یک خانم بودند، دستگیر شدند.

بیستون ظرفیت بزرگی برای میزبانی کرمانشاه ۲۰۲۰ است

استاندار کرمانشاه گفت: مجموعه تاریخی شهر بیستون ظرفیت بسیار بزرگی برای میزبانی رویداد بین‌المللی گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ است.

هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در بازدید از سایت تاریخی و جهانی بیستون، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ میزبان رویداد بسیار بزرگی در سطح بین‌المللی است که طبیعتاً باید زیرساخت های گردشگری برای میزبانی شایسته از وزرا و مسوولان گردشگری دیگر کشورها باشیم.
او با بیان اینکه کرمانشاه در سال۲۰۲۰ میزبان ۱۶۰ کشور جهان خواهد بود، تصریح کرد: باید تمهیداتی در نظر گرفت که گردشگران خاطره خوبی از کرمانشاه داشته باشند، که مبلغ و معرف این استان شوند.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازدید خود از مجموعه جهانی بیستون اظهار داشت: سالانه ۷۰۰ هزار گردشگر از سایت تاریخی بیستون بازدید می کنند که متاسفانه میزان اقامت آن‌ها تنها ۱۰ دقیقه است.

دهه‌فجر یادآور مجاهدت‌های ملت ایران برای براندازی نظامی مستبد است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بااشاره به فرا رسیدن دهه فجر گفت: دهه‌فجر یادآور مجاهدت‌های یک ملت برای براندازی نظامی مستبد و خودکامه و جانشینی دستورات نجات بخش اسلام برای راهبری جامعه است.

ماموستا ملامحمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی کرمانشاه، قدرشناسی مردم نسبت به امام و شهیدان انقلاب را بزرگ شمردن این روزها دانست و افزود: شرکت مردم در آیین های دهه فجر و راهپیمایی روز ۲۲ بهمن نشانگر وفاداری به امام (ره) و شهیدان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: فراهم کردن زمینه مشارکت وسیع مردم در این انتخابات و برگزیدن بهترین افراد برای قرار گرفتن در مقام قانون‌گذاری می تواند مجلسی قدرتمند را کارسازی کند.

امام جمعه کرمانشاه: گلایه داریم اما رای می‌دهیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: گلایه‌هایی از مدیران کشور وجود دارد اما ما ملت ایران برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران رای می‌دهیم.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کار نماینده نظارت دقیق و درست است که اگر در این سال ها اگر نمایندگان با قدرت نظارت عمل می‌کردند شاهد این اختلاس‌ها و مشکلات کشور نبودیم.
آیت الله علما با اشاره به وظیفه قانون‌گذاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید آنقدر محکم قانون تصویب کنند که شورای نگهبان قانون‌ آن ها را رد نکند.
وی تصریح کرد: پای صندوق های رای رفتن یعنی‌ رای به جمهوری اسلامی، رای به حاج قاسم ها و رای به قدرت جمهوری اسلامی است.
امام جمعه کرمانشاه افزود: هرچند گلایه مندی هایی وجود دارد مسوولان و نمایندگان مجلس باید برای خدمت به مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.