«محسن دارابی» سه شنبه در سومین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: تغییراتی در مصوبه هیات‌وزیران در خصوص مبادلات مرزی صورت گرفته است و این تغییرات در بازارچه های استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس این تغییرات از این ‌پس در بازارچه‌های مرزی واردات کالا منوط به ثبت آماری است و دیگر ثبت سفارش کالا انجام نمی‌شود، گفت: واردات مواد اولیه و قطعات یدکی و ملزومات تولید قبل از ورود به کشور توسط مرزنشینان باید به تایید وزارت صمت برسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه بابیان این موضوع که اصلاحات هیات‌ وزیران در خصوص مبادلات مرزی برای تسهیل در مبادلات بازارچه‌های مرزی است، افزود: اصلاح این مصوبه به‌ منظور رفع ابهامات در قوانین جاری و نیز ایجاد یک فرصت برای جهش و رشد اقتصادی در بازارچه‌های موقت مرزی است.

دارابی یادآور شد: مقرر شد که ادارات و دستگاه‌های مرتبط با امر تجارت پیشنهادات خود را در زمینه بهبود مبادله کالا در مرزهای استان به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه صادر می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.