امید قادری روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه افزایش تعرفه های اقامتگاه های گردشگری از ابتدای مهر ماه محاسبه می شود، گفت: بخشی از تورم ایجاد شده در پایان آذر ماه به دلیل اعمال تعرفه های جدید است.

وی افزود: باید قیمت های اقامتگاه های گردشگری به شکلی باشد که سرمایه گذاران این بخش نیز متضرر نشوند.

قیمت‌ها کاهش پیدا کند

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز نسبت به افزایش قیمت اقامتگاه های گردشگری در کرمانشاه تاکید کرد و گفت: گردشگری یکی از ظرفیت های اصلی استان برای توسعه است از این رو نباید با افزایش قیمت های بیش از حد جلوی رشد آن را بگیریم.

«هدایت حاتمی» با تاکید بر اینکه اجاره افزایش قیمت سودجویی در این زمینه را نمی دهیم، تصریح کرد: برای حمایت از توسعه صنعت گردشگری قیمت اقامتگاه های گردشگری و رستوران ها حتما باید کنترل شود.

وی با بیان اینکه نظارت ها در این زمینه افزایش پیدا خواهد کرد، اظهارداشت: ارگان هایی که در این زمینه مسوول هستند تا پایان هفته فرصت دارند که برای کاهش قیمت ها اقدام کنند در غیر این صورت با همکاری دستگاه قضایی یک طرح نظارتی اجرا و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

هتل ها به دنبال درآمد جانبی باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه هتلداری تنها برای سرمایه گذاران سودآور نیست، گفت: هتلداران کرمانشاه را باید به کسب درآمد از برنامه های جانبی تشویق کنیم.

مهرداد سالاری افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا هتل های کرمانشاه با ارایه خدمات مختلف به شهروندان نیز کسب درآمد کنند.

دستور ویژه استاندار کرمانشاه برای کاهش قیمت ها

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست نسبت به قیمت اقامتگاه های گردشگری و رستوران ها به شدت اعتراض کرد و گفت: تعزیرات حکومتی در زمینه افزایش قیمت ها بررسی های لازم را انجام و با متخلفان به شدت برخورد کند.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه افزایش قیمت ها و نرخ تورم نشان می دهد که نظارت مطلوبی در این زمینه انجام نمی شود، گفت: رستوران‌های کرمانشاه نسبت به استان ۲۰ تا ۲۵ درصد گران تر هستند.

وی افزود: به منظور کنترل قیمت ها ستاد تنظیم ‌بازار با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل و برنامه‌ای برای کنترل قیمت ها در بهمن‌ ماه ارایه دهد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.