حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهارداشت: انتظار به حق عامه مردم است که در هر پدیده جدید و جابه‌جایی مدیریت‌ها یک تحول را شاهد باشند این انتظار به حقی است.

وی ادامه داد: براساس تکالیف قانونی انتظار تحول حق مردم است و با شعار دادن تحقق پیدا نمی کند و این تحول باید توسط مدیرانی است که در میدان کار هستند باید محقق شود.

دادستان کل کشور در این باره به بیان ویژگی‌های یک مدیر خوب از نگاه امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: حسن تدبیر در مدیریت از اسباب اصلی مدیریت مطلوب است و این سخن مولی علی(ع) می‌تواند برای همه مدیران سرمشق باشد.

نفوذ آسیبی مهلک در مسیر پیشرفت است

حجت‌الاسلام منتظری از سوءتدبیر به عنوان بیماری یاد کرد و بیان داشت: آسیب‌های موجود اجتماعی و تراکم پرونده در محکم قضایی ناشی از سوءتدبیر هاست.

وی با بیان اینکه عوامل نفوذ تنها ماموریت آنها دادن اطلاعات به دشمن نیست، از نفوذ به عنوان آسیبی مهلک یاد کرد که مهم‌ترین نشانه آن سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت کشور است.

دادستان کل کشور گفت: امروز نفوذ در حوزه اقتصاد را در دست‌های دشمن به خوبی‌ می‌بینیم که چگونه با برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها و با پول برخی شیخ‌های وابسته در راستای تقابل با نظام جمهوری اسلامی، طغیان‌گری مردم در ایران و سرنگونی این نظام به اجرا در می‌آید.

منتظری در این درباره به مساله بنزین و نقش دشمنی اشرار اشاره کرد و اظهارداشت: عوامل نفوذی دشمن در داخل و خارج در این مساله حوادث تلخی را به وجود آورند اما متاسفانه برخی‌ها در این شرایط برخی در تریبون‌ها به تضعیف نیروهای نظامی و اطلاعاتی اظهاراتی کردند و کرکری‌هایی خوانند که باید دید اگر آنها و خانواده خودشان در اتفاقات اخیر آسیب دیده بودند، باز هم چنین می‌گفتند؟

وی بیشترین آسیب‌دیدگان در اغتشاشات آبان‌ماه امسال را ماموران نیروی انتظامی اعلام کرد و افزود: متاسفانه عده‌ای طلبکارانه خدمات نیروهای اطلاعاتی و انتظامی را زیرسوال بردند و در حق زحمات این نیروها بی‌انصافی کردند.

همه وظیفه دارند در حفظ امنیت کشور تلاش کنند

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن از بستر شبکه‌های اجتماعی به دنبال تشدید تحرکات بود، در این رابطه به کشف یک محموله سلاح در میدان ۷۲ تن قم با گلوله‌های ویژه اشاره کرد که برای استفاده در درگیری‌ها و تجمعات و گرفتن جان مردم در حال انتقال به تهران بود اما با هوشمندی دستگاه امنیتی ناکام ماندند.

وی اضافه کرد: ماموران اطلاعاتی که در راستای ایجاد امنیت تلاش کردند، چرا باید مورد هجمه برخی قرار می‌گرفتند درحالی که رهبر انقلاب دستور دادند کسانی که بی‌گناه جان خود را از دست دادند، حقوق آن‌ها باید حفظ شود.

منتظری ابرازداشت: امنیت سرمایه بزرگی است که اگر نباشد مجلس نمی‌تواند کار کند و چرخ‌های اقتصادی کشور از کار می‌افتد، لذا همه وظیفه دارند در حوزه امنیت کشور تلاش کنند.

دادستان کل کشور در این مساله از تلاش‌های استاندار هرمزگان و مجموعه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی این استان قدردانی کرد که  فرصتی به آشوب‌گران ندادند. 

منتظری ادامه داد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود دست بردار نیست؛ ۴۰ سال است که ما را رها نکرده و نمی‌کند، لذا باید در همه فرصت‌ها در برابر تهدیدهای دشمن آماده بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از دستگاه قضا در استان هرمزگان به عنوان نمونه‌های فعال در حوزه تحول نام برد و برنامه‌ریزی برای جذب نیروهای بومی در محاکم قضایی این استان را مورد تاکید قرار داد.

دادستانی در دفاع از حقوق عامه مردم مطالبه‌گر باشد

دادستان کل کشور یکی ازماموریت‌های دستگاه قضایی در استان هرمزگان را برخورد با مساله قاچاق کالا عنوان کرد و افزود:  از ظرفیت و توانمندی نیروی انتظامی در این راستا استفاده شود.

منتظری در این باره خواستار تعامل سازمان تعزیرات با دستگاه‌های قضایی شد و ابرازداشت: حفظ کرامت مردم باید اولویت نهادهایی قضایی باشد ضمن اینکه دادستانی در حوزه دفاع از حقوق عامه مردم باید خود مطالبه‌گر باشد.  

در این مراسم حکم مسوولیت "مجتبی قهرمانی" دادستان عمومی انقلاب مرکز استان هرمزگان خوانده و از خدمات ابوالفتح ابوالهادی دادستان پیشین این استان قدردانی شد.

طبق گفته دادستان کل کشور، ابوالفتح ابوالهادی به زودی به عنوان مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب می‌شود.

ابوالفتح ابوالهادی از سال ۷۹ در ارگان‌های مختلفی از جمله سازمان بازرسی استان هرمزگان، دادگستری این استان و دادسرای بندرعباس نزدیک به ۲۰سال خدمت کرده است.

آیین معارفه دادستان عمومی انقلاب مرکز استان هرمزگان با حضور جمعی از مسووولان اجرایی و نظامی در سالن اجتماعات حسینیه ثارالله سپاه امام سجاد (ع) در بندرعباس برگزارشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.