هاپتناک کورقونیان روز جمعه در حاشیه پیکارهای کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال با ۱۶ کشتی‌گیر در جام تختی شرکت کردیم که نفرات اول و دوم کشتی آزاد ارمنستان هستند و در برخی وزن‌ها نیز در همین پیکارها برایمان جنبه انتخابی خواهد داشت تا ترکیب تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۰ اروپا مشخص شود.

وی با بیان اینکه تیم ملی کشتی آزاد ارمنستان در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در قزاقستان موفق به کسب سهمیه المپیک نشد یادآور شد: امیدواریم در ماه آینده و در رقابت‌های قهرمانی اروپا بتوانیم سهیمه بگیریم و البته در سه وزن امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

کورقونیان در ارزیابی خود از جام جهان پهلوان تختی تاکید کرد: برای نخستین مرتبه نیست که در جام تختی شرکت می‌کنیم و البته آنچه که مهم است روابط گرم و صمیمی ۲ کشور است و باز هم با همه ظرفیت خود به ایران خواهیم آمد و در تورنمنت‌های این کشور با تمام قدرت حضور خواهیم یافت.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ارمنستان ادامه داد: جام تختی امسال از نظر برگزاری و برنامه‌ریزی خیلی خوب بود و از نظر فنی اگرچه تعداد نفرات کمی حضور داشتند اما کشتی گیران باکیفیت و خوبی رقابت کردند.

وی در خصوص اینکه جام تختی امسال با وجود حضور نیافتن تعداد زیادی از کشورها، جنبه انتخابی تیم ملی ایران را نیز داشت، گفت: تعداد کشورها به نظرم مهم نیست و البته دلیل حضور نیافتن کشورها را نمی‌دانم و نمی‌توانم نظری بدهم و شاید به دلیل سال نو میلادی بود اما شاید اگر در کشوری دیگر نیز حضور می‌یافتیم از لحاظ فنی در همین سطح بود.

کورقونیان ادامه داد: ایران همیشه کشتی‌گیران خوبی داشته و در واقع نفرات هفتم و هشتم تیم ملی ایران نیز با تکنیک و کشتی بلد هستند و رقابت را در جام تختی حس می‌کنیم و هر جای دیگر دنیا هم می‌رفتیم از لحاظ فنی در همین حد و اندازه بود.

وی در خصوص اینکه چرا کشتی آزاد ارمنستان عملکرد خوب کشتی فرنگی این کشور را ندارد، گفت: کشتی فرنگی با آزاد بسیار متفاوت است. در ارمنستان هم شاید از یک طرف گرایش بیشتری به کشتی فرنگی باشد و از سوی دیگر نیز کار کردن در کشتی آزاد بسیار متفاوت‌تر از فرنگی است و شامل تکنیک‌های بیشتری است. علاوه بر این، هم اکنون نسل جدید کشتی آزاد ارمنستان در راه است و نفرات عنوان‌دار اروپایی و جهانی در تیم ملی حضور دارند و در آینده از کشتی آزاد ارمنستان بیشتر خواهید شنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.