عباس کشاورز روز پنجشنبه در حاشیه بازدید و بررسی پروژه های آبیاری حوزه کشاورزی سرپل‌ذهاب افزود: هم اکنون شبکه های آبیاری احداث شده در مرحله ثبت تعاونی تولید روستای جگیران است.

وی اظهارداشت: حدود ۲ هزار هکتار اراضی شبکه جگیران زیرپوشش ایستگاه پمپاژ شده شماره یک، آماده بهره برداری است که جهاد کشاورزی باید نسبت به معرفی و الگوی کشت و نیاز آبی و ترغیب کشاورزان برای انعقاد قرارداد تحویل حجمی و اشتراک آب آن اقدام کند.

کشاورز ادامه داد: ایستگاه پمپاژ شماره ۲ توسط شرکت آب نیرو در دست تکمیل و قرار است جهاد کشاورزی نسبت به اتصال حوضچه های شبکه‌های فرعی به اصلی و انجام تست شبکه فرعی ظرف ۹۰ روز بعد از تکمیل ایستگاه اقدام نماید.

وی افزود: ساز و کارهای بهره برداری از شبکه در حوزه وزارت نیرو پیاده شده و مطابق تفاهمنامه شرکت آب منطقه‌ای وظیفه پیگیری توزیع و عقد قرارداد تحویل حجمی آب آن را بر عهده دارد.

در سفر عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی  امروز پنجشنبه به سرپل ذهاب، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و  فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و جمعی از مدیران شهرستانی وی را همراهی کردند.

 بازدید از طرح شبکه های فرعی آبیاری زهکشی اراضی پایاب سامانه گرمسیری دشت ذهاب از مهمترین برنامه های این سفر یک روزه بود.

اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه ۳ و ۴ دشت قراویز در سطح ۲ هزار ۶۲۵ هکتار عملیاتی شده و برای بهره برداری از آن ۶۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی انجام شده است.

با بهره برداری از این پروژه برای ۵۲۵ نفر اشتغال ایجاد شده که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۵ شروع و در سال ۱۳۹۷به بهره برداری رسید.                                                
شهرستان سرپل ذهاب با ۹۰ هزار تن جمعیت،  ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.