دکتر علی سروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز جامع سرطان استان در محوطه مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه با اعتبار اولیه ۱۴ میلیارد تومان از محل منابع ملی در دست ساخت است. 

وی مرکز جامع سرطان را یک بیمارستان مجهز برای اقدامات تشخیصی و درمانی سرطان در استان دانست و گفت: همزمان امکانات و تجهیزات پیشرفته این مرکز در حال خریداری است.

او با بیان اینکه این مرکز از جمله مراکز اقماری مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) است، اظهارداشت: مرکز جامع سرطان شامل بخش‌های بستری، براکی تراپی و سه اتاق عمل است.

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در ادامه در ارتباط با برتری روش توموتراپی بر دیگر روش‌ها، توضیح داد: برتری این روش در این است که بیمار درست در محل تومور اشعه می‌گیرد و سلول‌های سالم بدن از تابش اشعه و عوارض آن تا حد بسیار زیادی در امان می‌ماند.

سروش افزود: این دستگاه به همراه سه دستگاه رادیو تراپی (شتاب دهنده) و یک دستگاه پت اسکن و سیکلوترون و سایر امکانات و تجهیزات تشخیصی درمانی در مرکز جامع سرطان استان نصب خواهد شد.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره برداری رسید. 

این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است. 

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارائه خدمات به مردم تلاش می کنند.

روزانه ۲۰ هزار نفر به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه مراجعه می کنند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.