مهر ماه ۱۳۹۶ کلنگ ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه با حضور سردار سرلشگر یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ورودی شرقی شهر کرمانشاه و جنب پادگان توحید به زمین زده شد.

طرح احداث قرارگاه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار که سپاه استان و شهرداری کرمانشاه آن را تهیه کردند، ساخته می شود.

به گفته «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه، وقوع زلزله آبان ماه ۹۶، حادثه سیل و دیگری بحران هایی که کرمانشاه پشت سر گذاشت از جمله مهمترین دلایل تاخیر در راه اندازی این پروژه است.

با این حال مشکلات مالی نیز گریبانگیر باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه است و روند اجرای پروژه را کماکان به تاخیر می اندازد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه روز دوشنبه در نشست بررسی ساخت باغ موزه دفاع مقدس که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: اکنون هیچ ردیف اعتباری برای ساخت پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس نداریم.

«مهرداد سالاری» با بیان اینکه کار با مشارکت دستگاه ها پیش می رود، اظهار داشت: براساس برآوردهای اولیه برای ساخت این مرکز به حدود ۹۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی توضیح داد: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای ساختمانی، پنج هزار متر مربع فضای نیمه باز و ۱۰۰ هزار مترمربع فضای باز خواهد داشت.

معاون استاندار کرمانشاه ساخت باغ موزه دفاع مقدس را یکی از نیازهای استان دانست و گفت: این پروژه به دلیل موقعیت استقرار آن و قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و همچنین به دلیل بازدید کاروان های راهیان نور از قابلیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند ترکیبی از گردشگری طبیعی، تاریخی و دفاع مقدس را در معرض دید گردشگران قرار دهد.

سالاری با اشاره به پیگیری جدی برای ساخت این پروژه در کرمانشاه، گفت: در جلسات مختلف مسائل و مشکلات اجرای این پروژه بررسی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر رازش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه دارای بخش های مختلفی مثل واحدهای اقامتی، سالن همایش، کتابخانه و مرکز پژوهش و محل بازسازی عملیات های مهم خواهد بود.

سردار «مرادعلی محمدی» با تاکید بر ضرورت ساخت این مرکز در کرمانشاه، اظهار داشت: ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس، نیاز کرمانشاه برای تکمیل اقدامات انجام شده در استان در حوزه دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه از نظر یادمان ها و دیگر محتواهای دفاع مقدسی در کشور سرآمد است و احداث باغ موزه دفاع مقدس زنجیره اقدامات دفاع مقدسی استان را تکمیل خواهد کرد.

براساس آنچه در این نشست عنوان شد باغ موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۰ پس از چهار سال به مناسبت آزادسازی خرمشهر افتتاح خواهد شد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلیومتر مرز مشترگ با کشور عراق در هشت سال دفاع مقدس، شهرهای آن مستقیما درگیر جنگ بود و در این راستا هشت هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزا جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.