هوشنگ بازوند روز دوشنبه در دیدار جوانان شهرستان قصرشیرین در سرسرای اجتماعات غدیر این شهرستان، عنصر اصلی توسعه و پیشرفت را کار و تلاش دانست و افزود: براین اساس از متقاضیان کار هم انتظار دارم براساس مشورت آمادگی کار و تلاش مستمر را داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه پویایی و مطالبه‌گری شما جوانان شایسته و توانمند قصرشیرین می‌تواند زمینه توسعه منطقه را فراهم آورد، گفت: به مشارکت مردم و جوانان در تحقق و اجرای برنامه ایمان و باور داریم.

وی با اعلام اینکه ایده واگذاری زمین به جوانان تحصیلکرده رشته کشاورزی را پیگیری خواهیم کرد و موافق اجرا در قالب فرآیندی نظام‌مند و با مطالعه هستیم، تاکید کرد: در تمام مراحل شامل تکمیل طرح مطالعاتی و مرحله اجرایی از صاحب نظران و کارشناسان استفاده نمایید. 

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: در سفر معاون اول رییس جمهوری بحث واگذاری زمین‌ها مطرح شد و اجرای طرح نیازمند ایجاد زمینه و تکمیل مطالعات بود که امروز اعلام می‌کنیم کارها انجام شده و شروع خواهیم کرد.

بازوند افزود: تسهیلات مورد نیاز متقاضیان به صورت کم بهره اعطا می‌شود و در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها نیز مساعدت داریم.

او با بیان اینکه این کار ارزشمند با اجرای مناسب و تلاش مدیران و متقاضیان می‌تواند الگوی مناسب شود، تصریح کرد: جوانان متقاضی در گام اول فروش محصولات را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی را در طرح های پیشنهادی داشته باشند.

او یادآوری کرد که مدیران ذی ربط در این موضوع مطلع باشند که اولویت بحث اشتغال استان است و نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در فرآیندهای پیش رو از تولید تا فروش و بازاریابی کنار جوانان هستیم اما تحقق این امر نیازمند همت والا و تلاش جدی جوانان است.

بازوند با بیان اینکه زمین‌های موردنظر در قالب چارچوب قانونی واگذار می شود، خطاب به جوانان قصرشیرینی گفت: از این بهشت سرمایه‌گذاری استفاده کرده و برای کار باید تلاش کنید.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: از مردم قصرشیرین به لحاظ میزبانی زائرین اربعین حسینی (ع) تشکر و قدردانی می‌کنم.

بازوند افزود: تلاش زیادی از سوی مدیران کشوری و استانی برای تحقق آرزوی دیرینه مردم استان و قصرشیرین در امر بازگشایی خسروی صورت گرفت و از مردم، رسانه‌ها و مسوُولان به این خاطر تشکر می‌کنم. 

او در مورد مشکل مشکل پخش زنده فوتبال نیز گفت: اگر این موضوع حل نشود ما اعتباری را به صدا و سیما خواهیم داد تا موضوع حل شود و این مشکل در اکثر شهرهای کشور وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش به امهال وام‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در بحث امهال قانونگذار اعمال کرده اگر حادثه ای رخ دهد دولت موظف است به مدت ۲ سال برابر ستاد حوادث غیر مترقبه وام ها را امهال کند.

بازوند افزود: به رییس جمهوری در روستای «فتاح بگ» قصرشیرین پیشنهاد دادیم که تا سقف ۵۰ میلیون تومان و هرکس خسارت دیده وام های آن ها امهال شود که سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان در مجموع امهال شد که جدای از وام های اقتصادی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان بود.

وی اظهار داشت: دولت یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان سود بابت امهال به بانک مرکزی پرداخت کرد و اکنون نیز  مکرر پیگیر بودیم برای امهال یکسال دیگر که ۱۵۰ میلیارد تومان سود دوباره به بانک مرکزی بدهیم و در این ارتباط استدلال هایی آوردیم.

وی اضافه کرد: تا حدودی نظر موافق گرفتیم و اگر در مجلس وارد شود سیکل خروجی معلوم نیست از این رو وزارت کشور را متقاعد کردیم خسارت نهایی را پرداخت کنند و خیلی امیدواریم و به بانک ها گفتیم فشار نیاورند تا حل شود.

استاندار کرمانشاه صبح روز دوشنبه به منظور بررسی وضعیت پرورش ماهیان گرمابی، دیدار با جوانان و بازدید از مجتمع پرورش ماهیان به قصرشیرین سفر کرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ بخش مرکزی و سومار است که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.