امام جمعه روانسر روز شنبه در سن ۶۸ سالگی به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.

در پیام تسلیت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه آمده است: خبر درگذشت مرحوم مغفور ماموستا حاج ملا عبدالله غفوری امام جمعه فقید شهرستان روانسر موجب اندوه و تاثر فراوان گردید. ایشان عمر با برکت خود را صرف ترویج علوم اسلامی و اصلاح و تربیت مردم و جوانان و ترقی جامعه اسلامی نمود و در قریب ۳۵ سال مسوولیت سنگین امامت جمعه روانسر  همراه نظام مقدس جمهوری اسلامی و عامل اتحاد و امنیت در منطقه و منشاء آثار و برکات فراوانی همچون تاسیس مدرسه علوم دینی و تربیت و پرورش طلاب فراوان  بودند.

در ادامه این پیام آمده است: فقدان این عالم وارسته را به مردم شریف منطقه اورامانات بخصوص مردم شریف و متدین شهرستان روانسر و علمای بزرگوار و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از درگاه خداوند متعال رضوان و مغفرت الهی و برای بازماندگان  صبر جمیل اجر جزیل را مسالت می نمایم.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در پیامی با تسلیت درگذشت ماموستا عبدالله غفوری امام جمعه روانسر نوشت: خبر رحلت عالم وارسته و ربانی، انقلابی، خدوم و فقیه مجاهد و خستگی ناپذیر حاج ماموستا عبدالله غفوری موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

در ادامه این پیام آمده است: این عالم جلیل القدر و فقیه ربانی و مردمی باتلاشی مجاهدانه و خالصانه همواره در راستای تقویت بنیان های مذهبی، فکری و وحدت مردم در مسیر پیشرفت و سرافرازی کشور و تحقق آرمان های مقدس انقلاب اسلامی استوار و کوشا بودند و به عنوان معلم و عالم ضمن تعلیم و پرورش شاگردان، با تعلیم معارف اسلامی بر اتحاد و انسجام مسلمانان تأکید داشتند.

استاندار کرمانشاه در ادامه پیام خود آورده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت معظم ایشان، طلاب و روحانیون، شاگردان و عموم مردم ولایتمدار و انقلابی استان، جامعه شریف اهل سنت استان کرمانشاه و به ویژه شهرستان روانسر، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم عالیقدر علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

همچنین رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، با تسلیت درگذشت ماموستا غفوری امام جمعه روانسر در پیامی نوشت: ارتحال جانسوز عالم ربانی و مجاهد خستگی ناپذیر حاج ماموستا ملا عبدالله غفوری امام جمعه روانسر، موجب تاثر و تاسف فراوان شد.
حجت الاسلام حجت الله فاضلی در ادامه پیام تسلیت خود آورده است: آن معلم و روحانی مردمی، سالیان متمادی از عمر شریفش را در راه ترویج معارف اسلامی صرف کرد و طلاب زیادی را تربیت نمود.
در بخش دیگری از این پیام تسلیت آمده است: ایشان از خدمتگزاران صادق مذهب امام شافعی (رض) بود و در دوران عمر پر برکت خویش برای اعتلای فرهنگ دینی و خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
همچنین ماموستا ملا محمد محمدی امام‌جمعه اهل سنت کرمانشاه در پیامی درگذشت ماموستا غفوری را تسلیت گفت و نوشت: خبر درگذشت یار دیرین ، استوانه دین ، مجاهد عابد و ‌ناطق ، مرحوم‌حاج ماموستا ملا عبدالله غفوری امام‌جمعه فقید روانسر، موجب تالم و تاسف بسیار اینجانب گشت. من در سالهای طولانی دوستی و مراودت با این مرد خدا و دانشمند بی ادعا، مشق عشق و علم‌ نمودم و چه در سالهای انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن تاکنون ایشان را دلسوز و مخلص دانسته، دوست می داشته و وارسته و دل به رب پیوسته یافتم. 

در ادامه این پیام تسلیت آمده است: حال که به دنبال سالها خدمت بی منت به دین و شریعت نبوی، انقلاب اسلامی و مردم‌ متدین منطقه، شهر پر افتخار روانسر، از وجود این نگین و دردانه و حکیم فرزانه خالی گشت، لازم می دانم به ساکنان عزیز این شهرستان، سایر شهرستانهای اورامانات و به ویژه فرزندان برومندشان که در سالهای دشوار رنج وبیماری او را در حلقه قدرشناسی خود پاس داشتند، تسلیت بگویم.
 ماموستا غفوری در مهر ماه سال ۱۳۳۰ در روستای «لون سادات» از توابع شهرستان کامیاران متولد شد و پس از فراگیری علوم دینی در محضر استاد ماموستا ملا «حسن خلیقی» به اخذ اجازه نامه نائل و مفتخر شد.

وی در روانسر با سمت‌های مختلف از جمله نماینده امام (ره) و مسوول بخش فرهنگی در جهادسازندگی و نهادهای بنیاد مهاجرین و کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمت کرده است.

موسس، مدیر و مدرس مدرسه علوم دینی امام شافعی (رض) روانسر از دیگر خدمات امام جمعه فقید روانسر بوده است.

چندین مقاله از ایشان تهیه و تنظیم و در مجلات و بعنوان کتابچه چاپ شده است.

وی‍ژه نامه ماه مبارک رمضان ماه رحمت، قرآن تنها راه سعادت با تجوید، امامت و خلافت، سفرنامه حج تمتع و عمره، تفسیر و تأویل قرآن مجید، مدینه منوره شهر مواخاه، تاریخچه کعبه الله، اهداف حکومت اسلامی، وسیله نجات، اهداف نماز، امام علی (ع) از دیدگاه قرآن و سنت، حسنین و آل بیت اطهار(ع)، کرامت انسان، مواد مخدر از دیدگاه اهل سنت، وحدت از دیدگاه اهل سنت، مختصری پیرامون زکات، مودت اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، مناقب حضرت فاطمه زهرا (ع) زندگانی و فضیلت حضرت ویس القرن (ره) از جمله آثار وی به شمار می‌رود.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.