مدیر اقامتگاه بوم گردی زردویی که برگزاری جشن انار اورامانات در کاخ سعدآباد را برعهده دارد، روز چهارشنبه به ایرنا گفت: این جشن عصر امروز (چهارشنبه) به مدت چهار روز در کاخ سعدآباد برگزار خواهد شد.

«فریبرز عزیزی» با بیان اینکه در روز نخست جشنواره حضور برای عموم مردم آزاد است، گفت: در کنار این جشن آیین یلدای ایرانی نیز با حضور هنرمندانی از استان های کرمانشاه، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری با محوریت استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های این جشنواره هر روز از ساعت ۱۴ آغاز و تا ۱۷ ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیر اقامتگاه بوم گردی زردویی در این جشن موسیقی محلی، هلپرکه، دف نوازی گروهی، غرفه‌های صنایع دستی، سوغات، معرفی جاذبه‌های گردشگری و اجرای جشن شکرگزاری انار توسط هنرمندان کرمانشاهی اجرا می شود.

عزیزی افزود: حضور سوارکاران به همراه اسب های کرد در میان جمعیت و اجرای نمایش سوارکاری توسط آنان از دیگر برنامه های این جشن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته آیین شکرگزاری انار اورامانات در کاخ نیاوران برگزار شد، گفت: باتوجه به استقبال از این آیین به نظر می رسد که امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.