فرهاد علیخانی روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان روانسر افزود: برای اجرای این مهم هم در دادسرا و هم در دادگاه شهرستان قضات معرفی شده و امورات را پیگیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: جرایم انتخاباتی در سه مرحله قبل از اخذ رای و زمان تبلیغات، زمان انتخابات و زمان شمارش و نتایج آرا رخ می‌دهد که باید با رصد دقیق، اقناع داوطلبان و ارشاد عوامل اجرایی زمینه تخلف را کم کنیم.

رییس دادگستری شهرستان روانسر ادامه داد: مدیران شهرستان باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند و از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبی استفاده نکنند تا جرم انتخاباتی تلقی نشود.

علیخانی اضافه کرد: اعضای ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی باید نقاط آسیب و مخالف با قوانین و اهداف انتخابات را شناسایی و با پیش‌بینی، پیشگیری و برخورد قانونی و صریح با متخلفان، اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: داوطلبان نباید از فضای مجازی برای تبلیغات سوء، تخریب و تحریک استفاده کنند که انتخابات تحت تاثیر قرار بگیرد و با مدیران شبکه مجازی متخلف نیز برخورد خواهد شد.

رییس دادگستری روانسر اضافه کرد: سوء استفاده از امکانات دولتی و نهادها و موسسات عمومی وابسته به دولت به نفع یا ضرر نامزدها، برجسته کردن مسایل قومی و مذهبی برای ایجاد تنش، سیاه نمایی و تخریب ارکان نظام و دستاوردهای انقلاب از مصادیق جرایم مهم انتخاباتی است.

فرهاد علیخانی گفت: در زمان انتخابات احتمال وقوع تخلفاتی از سوی کاندیداها و هواداران وجود دارد که دشمن به دنبال بهره‌برداری از این موضوعات است و باید تلاش کنیم انتخاباتی با کمترین آسیب و بیشترین حضور را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کار اصلی نمایندگان قانون‌گذاری است داوطلبان و هواداران آنها  باید در تمامی فرایند انتخابات بر مدار قانون و مقررات حرکت نمایند.

رئیس دستگاه قضا در شهرستان روانسر افزود: برگزاری انتخابات از نشانه‌های اقتدار نظام است و دشمن می‌خواهد با کمرنگ کردن آن ، مردم در پای صندوق‌های رای کمتر حضور پیدا کنند اما رسالت همه ما فراهم کردن زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت حداکثری مردم است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.