شهاب تجری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اعتراض را حق بنیادین همه شهروندان دانست و افزود: قانون اساسی به صراحت حق اجتماع و راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز در اعتراض به موضوعات عمومی را به مردم داده است و همچنین در اسناد بین‌المللی حقوق بشر و در منشور حقوق شهروندی دولت، روی این حق مردم بسیار تاکید شده است.

وی گفت: متاسفانه در سالهای گذشته سازوکار مشخصی را برای تحقق و اجرای این حق مردم طراحی و اجرا نکردیم تا مردم بتوانند به راحتی و بدون طی کردن پروسه دریافت مجوز، اعتراض خود را بیان و صدای خود را به گوش مسوُولان برسانند.

تجری افزود: نداشتن چنین ساختاری و پروسه طولانی دریافت مجوز منجر به حضور غیرقابل کنترل مردم در اماکن عمومی می‌شود و چنین وضعیتی در کشور باعث می‌شود عواملی در خارج از کشور از این موقعیت سواستفاده کنند و بر موج اعتراضات سوار شده و نظم عمومی را مختل کنند.

رییس هیئت مدیره کانون وکلای استان کرمانشاه، طرح مجلس برای تعیین مکان مشخصی برای اعتراض مردم را بسیار مفید و موثر دانست و گفت: اگر این طرح اجرا شود مردم می‌دانند برای اعتراض خود دقیقا به کجا مراجعه کنند و شاهد حضور مردم در مرکز شهرها نخواهیم بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: وقتی چارچوب اعتراض روشن و شفاف باشد، مردم از حق‌شان استفاده کرده‌اند، امکان دخالت و سوءاستفاده عوامل بیگانه را به حداقل رسانده‌ایم و امنیت کشور نیز مختل نمی‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.