محمدابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در همایش هفته وحدت با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و علما و امامان جمعه اهل سنت و اهل تشیع سرپل ذهاب افزود: پیداکردن اشتراک ها و پافشاری و عمل کردن به آنها هنر ما در حفظ وحدت اسلامی است از این رو ما امروز در سایه وحدت اسلامی در نقاط مختلف منطقه خاورمیانه در برابر دشمن ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه وحدت ما با خون ما نوشته شده است، بیان کرد: دوران پرافتخار دفاع مقدس مملو از تصاویر زیبای وحدت اسلامی مذاهب مختلف اسلامی، ادیان گوناگون و افکار و عقاید مختلف کشور است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: خروج آمریکا از برجام اعلام رسمی جنگ با کشور بود و رئیس جمهوری آمریکا وعده های تابستان داغ، ۱۳ آبان، ندیدن ۴۰ سالگی انقلاب و ... را برای کشور داد اما ایران اسلامی با حفظ وحدت اسلامی دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

الهی تبار، امام جمعه کرمانشاه را نعمت بزرگی برای استان و محور انسجام و اتحاد استان عنوان کرد و گفت: در زلزله سال ۱۳۹۶ در استان انسجام ملی شکل گرفت و انسجام یگانهای نظامی و انتظامی و نیروهای امدادی و درمانی و... شکل گرفت.

                                                                           

وی ادامه داد: امام جمعه سرپل‌ذهاب هم محور وحدت در شهرستان بود هم وضعیت مناطق زلزله زده را به خوبی مدیریت کرد و امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز در تقویت و تحکیم وحدت اسلامی نقش بسیار مهمی داشت که بسیار ارزشمند بود و جا دارد از ایشان هم قدردانی کنم.

فرمانده سپاه نبی اکرم (‌ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: تفرقه و انشقاق بین مذاهب مختلف اسلامی تلاش دشمن برای نفوذ در بین مسلمانان بود.

سردار بهمن ریحانی افزود: نفوذ دربین مسلمانان باعث شد که دشمن چهره ی بدی را از دین اسلام به دنیا نشان دهد و از این رو اختلافات کوچک بین مذاهب اسلامی نباید بزرگ شود که دشمن بتواند از آن برای نفوذ در جوامع اسلامی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش دشمنان برای ازبین بردن وحدت اسلامی و تقابل با مسلمانان همواره ادامه خواهد داشت، گفت: ملت ایران امروز با وحدت اسلامی توطئه های دشمن را خنثی کرده و در حال برداشتن گام‌های محکم ۴۰ ساله دوم انقلاب هستند.

وی در پایان گفت: زیباترین بستر وحدت اسلامی در زلزله صورت گرفت و در همین راستا وحدت اسلامی در خدمت رسانی ملت ایران به زلزله زدگان به خوبی مشاهده شد.

فاصله میان ۱۲ ربیع‌االاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت می باشد تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات موجود در شیعه است،از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است؛ هفته وحدت امسال با نام جشن‌های بهار مهربانی برگزار می‌شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد که در این شهرستان پیروان مذاهب اسلامی شیعه و سنی و فرقه اهل حق به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.