ماموستا ملامحمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی کرمانشاه با تاکید بر تقویت وحدت و انسجام اسلامی در جامعه که خداوند متعال به آن سفارش فرموده اند، افزود: اگر بخواهیم از این دستور الهی سرپیچی کنیم باید منتظر توفیق دشمنان و بدخواهان و رکود و تنزل جامعه باشیم.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه از صاحبان قلم و منبر و معلمان و مدرسان خواست مراقب باشند بدون علم و آگاهی کامل به مسائل فقهی و مذهبی نپردازند زیرا که مخاطبان آنان طیف وسیعی از جامعه هستند که از آنان تاثیر می پذیرند و مسلم است که تفرقه افکنی یا تقویت وحدت از سوی آنان چه پیامدهای خواهد داشت.

 ماموستا محمدی با استناد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی که توهین و تحقیر اقوام مذهبی کشور را حرام دانسته اند، افزود: خوشبختانه در کرمانشاه مردم از چنان فرهنگ غنی و آگاهی و شعور برخوردارند که سالهاست این شهر در کشور الگو و زبانزد است.

 امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با تبریک ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و آغاز ماه پربرکت ربیع الاول به جمیع مسلمانان به خصوص مردم شریف کرمانشاه به تعاریف قرآن از خصلتهای پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و آن حضرت را زحمتی برای عالمیان و هدیه بزرگ پروردگار به انسان ها دانست.

ماموستا محمدی همچنین به آیاتی که به جایگاه پیامبر و اصحاب و اهل بیت ایشان می پردازد، اشاره کرد و افزود: عشق و محبت پیامبر و آل و اصحابش باید در اعماق وجود مسلمانان نهادینه شود و به این محبت افتخار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.