سرهنگ «محمدی حیدری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: اکنون در تمامی محورهای استان کرمانشاه شاهد بارش شدید باران هستیم که این امر منجر به لغزندگی جاده‌ها شده‌است.

وی با بیان اینکه رانندگان باید باسرعت مطمئنه و احتیاط کامل رانندگی کنند، گفت: باتوجه به شدت بارش ها احتمال آبگرفتگی در برخی جاده ها و یا ریزش کوه در مسیرهای کوهستانی وجود دارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اکنون تمام جاده های استان باز و تردد در آنها روان است، افزود: رانندگان در طول مسیر تردد خود با ماموران پلیس و راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کرد، اظهارداشت: رانندگی که قصد تردد در جاده های برون شهری را دارند باید از سالم بودن سیستم های گرمایشی، چراغ ها و برف پاکن خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایط جوی رعایت فاصله طولی ضروری است، یادآور شد: در شرایطی که جاده ها لغزنده است، سرعت بالا و ترمزهای ناگهانی می تواند حادثه آفرین باشد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین به احتمال وقوع پدیده مه گرفتگی در جاده های کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در صورت قرار گرفتن در مه با سرعت کم و چراغ های روشن رانندگی کنید و نکات ایمنی را نیز در نظر بگیرید.

براساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه؛ فوت ناشی از تصادف در چهار ماه نخست امسال ۱۵۴ مورد بوده است که از این تعداد ۳۵ نفر زن و ۱۱۹ نفر مرد می‌باشد.

براساس این آمار، میزان فوتی‌ها ناشی از تصادف در سال گذشته ۱۴۳ مورد بوده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.