امید قادری روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با بررسی فنی کارشناسان مشخص شد اسکلت چوبی گنبد در بخشهای زیادی شکسته و فرو ریخته است.
قادری با بیان اینکه مکاتباتی با سازمان وقت برای نجات بخشی سریع گنبد انجام شد، اظهارداشت: با حسن همکاری معاونت وقت سازمان، گزارش این تخریب به یونسکو ارسال شد که در پی آن گروه ایتالیایی مرمت به نمایندگی از این نهاد بین المللی از محل بازدید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه اظهار داشت: پس از انجام مطالعات مشترک و همکاری شرکت های مرمتگر ایرانی و تامین اعتبار از اعتبارات جبران خسارت های زلزله، عملیات استحکام بخشی و مرمت اسکلت گنبد و کاشی های سقف آن در اواخر مهرماه امسال پایان یافت.
قادری در خاتمه یادآور شد: تکیه معاون الملک یک بنای منحصر به فرد کاشیکاری مربوط به دوره قاجار است که به دائره المعارف مصور تابلوها از وقایع کربلا ، قصص القرآنی، مشاهیر و مفاخر کرمانشاه در دوره قاجار و آثار تاریخی طاقبستان و بیستون و همچنین تاریخچه پادشاهان پیشدادی تا احمدشاه قاجار می پردازد. 

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.