فریدون یاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه، در ایام اربعین سوخت‌رسانی به خودروهای حامل زائران کربلای معلی بدون وقفه انجام شد، افزود: از تاریخ حرکت زوار به سمت کربلا (۱۰ مهر ۹۸) تا روز اربعین (۲۷ مهر ۹۸) مصرف بنزین در این ایام نسبت به ایام اربعین سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت و مصرف نفت‌گاز در جایگاه‌های هدف و در مسیر تردد زوار حسینی مشابه مصرف سال گذشته در ایام اربعین بوده است.

وی در خصوص توزیع و مصرف گاز مایع و سی ان جی در ایام اربعین نیز گفت: گاز مایع نسبت به همین ایام در سال گذشته، حدود ۳۰ درصد و سی ان جی ۳۵ درصد افزایش مصرف داشته است.

یاسمی گفت: گاز مایع در قالب سیلندرهای ۱۱ و ۲۵ کیلویی و همچنین بالک (گاز بالک گاز مایعی است که توسط تانکرهای توزیع کننده به صورت عمده در مخازن تحت فشار نصب شده در محل مصرف تخلیه می‌گردد)، توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه افزود: در ایام اربعین در قالب بازدیدهای روزانه از جایگاه های عرضه سوخت فرآورده‌های نفتی در مسیر زوار اربعین، بر تردد خودروهای باری  از مرز خسروی و تامین سوخت موردنیاز آنها نظارت کردیم.

تامین قطعات سامانه مورد نیاز همه مجاری عرضه در این ایام و استقرار نیروهای تعمیراتی در مرز خسروی از دیگر اقدام های انجام شده شرکت ملی پخش کرمانشاه بود که یاسمی به آن ها اشاره کرد.

امسال زائران اربعین حسینی از چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه عازم کربلای معلی شدند.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.