صادق خدادادی روز پنجشنبه در شورای راهبردی جمعیت استان کرمانشاه که در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: در نیمه اول امسال ۱۳ هزار و ۷۳۵ ولادت و پنج هزار و ۵۱۳ نفر فوتی در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان ولادت رو به کاهش بوده و آمار فوتی نیز ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در ادامه بیشترین ولادت در ۶ ماه نخست سال جاری را در شهرستان جوانرود با ۳.۳ درصد و کمترین را در شهرستان دالاهو عنوان کرد و گفت: ۵۰/۲ درصد ولادت ها را پسر و بیشترین نام انتخابی برای پسران را امیرعلی، امیرعباس، محمد، آراد و سامیار و در دختران آوا، باران، هانا، نیلا، آنیا و فاطمه ثبت شده است.

خدادادی با بیان اینکه میزان ولادت‌های استان ۹۹/۶ ثبت شده است، گفت: ۵۳ درصد ولادت ها مربوط به شهرستان کرمانشاه و ۴۷ درصد دیگر مربوط به ۱۳ شهرستان استان است و میانگین سن مادران باردار ۲۹ و سن پدران ۳۳/۷ سال است و همچنین ۸۳ درصد ولادت ها در مناطق شهری روی داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته موالد شهری استان افزایش یافته که این یک زنگ خطر است.

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه با بیان اینکه نرخ ازدواج در استان ۱.۲ دهم درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته گفت: میانگین نرخ ازدواج کشور ۶/۹ درصد است این در حالی است این نرخ در کرمانشاه ۸.۴ دهم درصد است.

خدادادی همچنین از کاهش نرخ طلاق در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته میزان طلاق استان ۸.۵ درصد بود و در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافته و نسبت ازدواج به طلاق هر چهار ازدواج یک طلاق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمار فوت استان در ۶ ماه اول سال ۹۸ حدود ۲ درصد افزایش داشت که نسبت فوت مردان ۵۹ و زنان ۴۱ درصد بوده است. 

 مدیر ثبت احوال استان کرمانشاه، میانگین نرخ فوت کشور را ۴.۶ درصد و استان کرمانشاه را ۵.۵ درصد اعلام کرد و گفت: استان کرمانشاه جز سه استان اول کشور در نرخ مرگ و میر است  و شهرستان اسلام آباد غرب با ۶.۷ درصد بالاترین نرخ فوتی را در استان دارد.

خدادادی بیشترین علت فوتی استان کرمانشاه را در ۶ ماه نخست سال جاری، بیماری های قلبی و عروقی با ۲ هزار و ۲۹۴ نفر از پنج هزار نفر دانست که بیشتر سنین فوتی ها بین ۸۵ تا ۸۹ سال است. 

وی میانگین سن فوت در زنان را  ۶۵ سال و مردان ۶۰ سال اعلام کرد.

خدادادی در ادامه همچنین بیشترین رنج سنی جمعیت استان کرمانشاه را بین ۳۰ تا ۳۴ سال برشمرد و آن را برای جمعیت استان یک زنگ خطر دانست.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۶ هزار و ۶۸۳ نفر جمعیت دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.