«فریدون یاوری» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه مردم حاشیه رودخانه ها از مصرف این ماهی ها به شدت اجتناب کنند، گفت: این ماهی ها به دلیل مسموم شدن می توانند پس از مصرف فرد را دچار مشکل کنند، از این رو مصرف آن ها به شدت منع می شود.

یاوری افزود: باتوجه به اینکه احتمال ورود این ماهی ها توسط افراد سودجو به بازار مصرف وجود دارد به مردم توصیه می شود که در مصرف ماهی رودخانه احتیاط و آبزیان مدنظر خود را از فروشگاه های مجاز تهیه کنند.

وی تاکید کرد: نمونه برداری های لازم از آب رودخانه ها و ماهی های تلف شده در رودخانه های قره سو و راوند انجام شده که پس از انجام آزمایش های موردنظر می توان منشا دقیق آلودگی آنها را اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه افزود: آلودگی صنعتی، پساب انسانی و یا ورود سم به داخل آب می تواند دلیل مرگ و میر ماهی ها در رودخانه های قره سو و راوند باشد.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ورود پساب صنعتی به رودخانه قره‌سو حوالی منطقه کرناچی، گفت: در اثر ورود این پساب، تعداد زیادی از ماهیان موجود در این رودخانه تلف شدند.

به گفته «آذر ولی زاده» حجم پساب ورودی به رودخانه‌ به حدی زیاد است که منجر به تغییر رنگ رودخانه شده و همچنین به دلیل پایین آمدن میزان اکسیژن آب ماهی‌های موجود در رودخانه یا تلف شده و تعداد زیادی نیز در گوشه ای از رودخانه تجمع کرده اند.

رودخانه قره سو از سراب روانسر سرچشمه می گیرد و پس از طی مسافتی حدود ۶۰ کیلومتر وارد شهر کرمانشاه می شود و پس از به هم پیوستن با رودخانه گاماسیاب وارد رودخانه سیمره می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.