به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزبان نظری عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کرمانشاه که با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه یعنی ۱۱ درصد کل مدارس مناطق آسیب دیدند اما کار تدریس در این مناطق حتی یک هفته تعطیل نشد.
وی افزود: با نگاهی به میزان تخریب ها در مناطق زلزله زده متوجه می شویم که مدارس تازه تاسیس آسیب ندیدند و تنها مدارس قدیمی تخریب شده بود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه عنوان کرد: عملیات ساخت ۲۰۵ مدرسه پس از زلزله شروع شد که تاکنون ۱۴۵ مدرسه آن افتتاح شده است.
نظری افزود: در سطح ملی ۱۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس اختصاص پیدا و به تسریع روند ساخت مدارس کمک کرد.
وی با بیان‌ اینکه سرانه فضای آموزشی کرمانشاه پس از زلزله افزایش پیدا کرد، گفت: اکنون سرانه فصای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۲۰ سانتی متر برآورد می شود که این آمار از سرانه کشوری بسیار بالاتر است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: از سال ۹۲ میزان مشارکت خیرین برای مدرسه سازی در سطح استان ۱۸۵ میلیارد تومان بود.
وی یادآوری شد: همچنین از ابتدای دولت تدبیر و امید ۳۲‌ میلیارد تومان بودجه ملی و ۱۷ میلیارد تومان استانی به منظور تجهیز مدارس استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.
مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه با اشاره به برنامه های دولت برای تجهیز مدارس به سیستم های گرمایشی ایمن گفت: این دولت تاکنون ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی اختصاص و ۲ هزار کلاس درس را تجهیز کرده است.
به گفته نظری، تا پیش از فصل سرما تمام روستاهای دارای لوله گاز به سیستم گرمایشی به تجهیزات گرمایشی ایمن مجهز می شوند.
دانش آموزان مرزنشین‌حمایت شوند
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: ۴۸ هزار و ۲۲۱ دانش آموز کرمانشاهی در ۸۰۰ مدسه مناطق مرزی استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند که باید از آنها حمایت کرد.
مجید یزدان پناه به اجرای طرح مهارت آموزی برای دانش آموزان مرزنشین اشاره کرد و گفت: طرح ایران مهارت با هدف روحیه کارآفرینی و پرورش استعدادها در کرمانشاه اجرا می شود.
وی یکی از نیازهای استان کرمانشاه را ایجاد مرکز جامع ۲۰ کلاسه بیماران اوتیسم و برگزاری کلاش برای دانش اموزان کندذهن فکری دانست و از وزیر آموزش و پرورش خواهان پرداخت بودجه در این زمینه شد.

۸۰۶۶/۹۶۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.