محمد دستورانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تغییر وزیر آموزش و پرورش احتمال آن می رفت که پیمانی شدن نیروهای حق التدریس با تاخیر انجام شود، اما براساس مساعدت‌های وزارتخانه، به طور حتم این افراد تا پایان شهریور پیمانی می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: در روزهای گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبه‌ فرهنگیان بازنشسته استان سمنان با پیگیری و رایزنی های انجام شده پرداخت شد.

استخدام ۲۴۲ نفر در آموزش و پرورش استان سمنان

دستورانی تصریح کرد: ۲۶۲ نفر دانشجومعلم از استان سمنان از مهر ۹۸ در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور مشغول به تحصیل می شوند که اکنون مراحل انجام مصاحبه‌های عقیدتی و تخصصی این افراد در حال انجام است و بعد از دانش‌آموختگی این دانشجوها به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه می شوند.

وی ادامه داد: ۲۴۲ نفر براساس ماده ۲۸ بودجه سال ۹۸ تا پایان شهریور امسال در آموزرش و پرورش استان استخدام می شوند و در روزهای پنجشنبه هر هفته برنامه‌های مهارت‌آموزی این فرهنگیان برگزار می شود و در دیگر روزهای هفته به ارایه آموزش در مدارس مشغول خواهند شد.

وی افزود:۵۰  نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان از مهر سال‌جاری به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در مجموع ۴۳۵ نیروی حق التدریس، ۲۰ هزار ساعت حق التدریس نیروهای شاغل و بازنشسته، هشت هزار و ۵۰۰ معلم و ۲ هزار و ۳۵۸ ساعت معادل ۹۸ نفر خرید خدمت بسته آموزشی و استمرار خدمت در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مدارس استان سمنان به ارایه آموزش می پردازند.

هیچ کلاس درسی در سمنان بدون معلم نخواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شاید در سال تحصیلی جدید برخی از مدارس استان معاون یا مشاور نداشته باشد، اما هیچ کلاس درسی در سمنان بدون معلم نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ۴۷۰ معلم در استان سمنان در سال ۹۸ بازنشسته شدند که با رایزنی‌های انجام شده و افزایش تعداد نیروها در بخش‌های مختلف و خرید خدمت، تا حدود زیادی برای جبران کسری نیروی انسانی در آموزش و پرورش اقدام شد.

دستورانی اضافه کرد: تراز ورودی و خروجی کارکنان آموزش و پرورش در استان سمنان مثبت است و مجموعه‌ نیروی‌هایی که امسال به این اداره کل وارد شدند بیشتر از خروجی‌ها است.

۱۷ کانکس برای دانش آموزان حسین آباد و نردین خریداری شد

وی تصریح کرد: ۱۷ کانکس برای تامین فضای آموزشی مناطق حسین آباد و نردین شهرستان میامی خریداری شد که به زودی وارد منطقه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: از مجموع مدارس منطقه حسین آباد کالپوش که در رانش زمین دچار صدماتی شد، سه مرکز آموزشی خسارتی ندید و از استحکام برخوردار است و تعدادی از دانش آموزان حسین آباد در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند بود.

هفت مدرسه در مهر امسال افتتاح می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: هفت طرح آموزشی در مهر امسال در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان افتتاح می شود.

دستورانی تصریح کرد: ۹۰ طرح آموزشی در استان سمنان در حال ساخت است که عملیات ساخت ۱۱ طرح از این تعداد در مرکز استان در حال انجام است.

وجود یک مدرسه یک دانش آموزشی در استان سمنان

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ یک مدرسه تک دانش آموزی در منطقه زمان آباد بیارجمند در شرق استان سمنان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: ۵۰ مدرسه در استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸  با تعداد کمتر از ۵۰ دانش آموز دایر است.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان یک‌هزار و ۱۶۲ مدرسه با پنج هزار و ۷۳۳ کلاس درس و هشت هزار و ۵۰۰ معلم پذیرای ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز خواهد بود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.