به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در دیدار با نمایندگان جامعه اهل حق و عشایر حوزه پروژه سامانه گرمسیری افزود: یکی از اولین اهداف پروژه مدیریت آب‌های مرزی، بازگشت و استقرار مرزنشینان در سرزمین مادری خویش و توسعه مناطق مرزی و رفاه مرزنشینان است.

وی اظهار داشت: عشایر سالها قبل از دولت ها، منابع طبیعی و محیط زیست را به خوبی حفظ و نگه‌داری کرده اند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در طراحی، ایجاد و پیشبرد طرحهای عمرانی و توسعه ای، افکار عمومی و رضایت مردمی برای ما از ملاک‌های مهم است.

وی گفت: اگر مردم بومی حوزه پروژه های آبی این امکان را داشته باشند که با تشکیل تعاونی، طرحهای کشاورزی و اشتغالزا ایجاد کنند از حمایت همه جانبه دولت اعم از اختصاص آب و زمین برخوردار خواهند شد.

بازوند افزود: سرمایه گذاران متعددی تمایل به سرمایه گذاری در حوزه سامانه گرمسیری دارند، اما اولویت با مردم منطقه است. تلاش می‌کنیم شرایط مشارکت مردم در طرحهای سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

طرح سامانه گرمسیری از طرح‌های کلان در حوزه منابع آبی کشور است که اجرای آن بیش از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان‌های ایلام و کرمانشاه را زیرپوشش خود قرار می‌دهد.
با اجرای طرح سامانه گرمسیری، حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان‌های کرمانشاه و ایلام قرار می‌گیرد که طبق گفته مسئولان بزرگترین دستاورد اجرای این طرح بزرگ، آبی کردن ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین است.

۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.