به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ محمدنظر عظیمی عصر چهارشنبه در نشست خبری که در سرسرای قرارگاه منطقه ای نجف اشرف برگزار شد، افزود: این رزمایش توسط نیروی زمینی سپاه متشکل از قرارگاه نجف، سپاه نبی اکرم (ص) و تیپ انصار الرسول برگزار می شود که بیشتر رزمندگان آن از نیروهای بومی منطقه هستند.
وی اظهار داشت: به منظور ارتقا توان عملیاتی نیروها و بکارگیری تجهیزات نظامی، فرضیات این رزمایش مطابق با شرایط عملیاتی بومی منطقه و در حد بسیار بالایی از واقعیات یک عملیات رزمی طراحی و تدارک دیده شده است.
وی هدف از اجرای این رزمایش را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس ذکر کرد که با ایثار و از خودگذشتگی و دستان خالی نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان به دست مستکبران بیفتد.
سردار عظیمی بخش دیگری از رزمایش را اهدای نوشت افزار به همه دانش آموزان روستاها و شهرهای روانسر و پاوه که در این منطقه عملیاتی حضور دارند، سرکشی از ۳۷ بیمار صعب العلاج و کمک به آنها، سرکشی به ۸۰ خانواده ایتام و سرکشی از ۱۰۶ خانواده بی سرپرست، سرکشی از همه مدارس روستاها و اهدای بسته های ورزشی به آنها ذکر کرد.
وی همچنین گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور درمان رایگان مردم منطقه بیمارستان صحرایی امام حسین علیه السلام را به مدت سه روز دایر کرده است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در غرب کشور، در بخش دیگری از سخنان خود به فداکاری، از خودگذشتگی مردم اهل تسنن منطقه اورامانات در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت مردم این دیار همواره با دلسوزی تمام حامی انقلاب بوده اند و تعداد زیادی از شهدای استان کرمانشاه از منطقه اورامانات است.
سردار عظیمی در ادامه با اشاره به رشادت ها و فداکاری های ملت ایران در دوران دفاع مقدس آن را در طول تاریخ کشور بی نظیر دانست و گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با وجودی که نسبت به دشمنان آموزش نظامی و تجهیزات جنگی نداشتند ولی با باور قوی دینی و ارزش های انقلاب مقابل دشمنان با دست خالی ایستادگی کردند و با فرهنگ ایثار و شهادت آنها را شکست دادند که جا دارد آن را برای آیندگان ثبت و ضبط کنیم.

جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه و با اشغال شهر قصرشیرین توسط ارتش بعث عراق آغاز شد و در سال ۶۷ نیز با حمله منافقین از همین مرز و شکست آنها در تنگه مرصاد به پایان رسید.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.