آذر ولی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از بررسی‌ها و پایش‌های روزانه و حتی شبانه به صنایع عمده و بزرگی که در برخی موارد از استانداردهای زیست محیطی خارج شدند اخطار داده شده که در سریعترین زمان ممکن نسبت به ایجاد و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به رفع آلایندگی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: صنایعی که در راستای رفع آلایندگی اقدام نکنند علاوه بر درج در لیست صنایع آلاینده استان که باعث می‌شود مشمول پرداخت مالیات بیشتر شوند، به مراجع قضایی هم معرفی می‌شوند.

وی در ادامه به آلودگی ناشی از عدم دفع فاضلاب در شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در مورد وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه هم به شرکت آب و فاضلاب اخطار لازم داده شده است.

وی تصریح کرد که به طور قطع در مورد برخورد با آلاینده‌هایی که باعث به خطر افتادن سلامت مردم و محیط زیست شوند با کسی رو دربایستی نداریم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه در ادامه گفت: تاکنون خیلی از مالکان و مسئولان صنایع بزرگ در پی اخطارهای داده شده صریح این اداره کل، مراجعه کرده و عنوان کردند در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آلایندگی اقدام می‌کنند که این نشان می‌دهد محیط زیست استان قاطع تر از همیشه در حفظ میراث محیط زیست این استان تلاش خواهد کرد.

ولی‌زاده افزود: بعد از مدتی که اخطار داده شد در صورتی که به هر دلیل رفع آلایندگی نشده باشد این اداره کل نسبت به معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام می‌کند.

وی اظهار داشت: همچنین این معاونت به بخشداران چند شهر استان نسبت به مدیریت پسماندهای روستایی و چگونگی مدیریت فاضلاب روستاها اخطار لازم را داده است و به شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز اعلام شده آخرین اقدامات خود را در خصوص مدیریت فاضلاب‌های روستایی و تصفیه آنها به ما اعلام کند.

او گفت: گزارش کاملی از وضعیت مدیریت پسماندهای شهری و روستایی و فاضلاب و تصفیه آن در بخش‌های شهری و روستایی و نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های متولی خدمت استاندار کرمانشاه که بسیار مساله محیط زیست برایشان مهم است تقدیم خواهد شد.

وی افزود: از دستگاه هایی که با اداره کل محیط زیست استان همکاری کنند تقدیر خواهد شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارد که از این میزان ۱۶۱ هزار هکتار آن عرصه طبیعی است و توسط سازمان محیط زیست حفاظت می شود.

این استان دارای بیش از یک هزار واحد صنعتی و تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.