به گزارش ایرنا، سردار مرادعلی محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه، افزود: در ۳۱ شهریور و اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح را در سطح استان خواهیم داشت که این رژه در شهر کرمانشاه از ساعت ۸ صبح در بزرگراه امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

وی به دومین روز از هفته دفاع مقدس که مقارن با بازگشایی مدارس است اشاره کرد و گفت: در روز اول مهر زنگ "ما پیروزیم" که شعار امسال هفته دفاع است، در مدارس نواخته می‌شود که در شهر کرمانشاه این مراسم در دبیرستان امام خمینی (ره) واقع در شهرک معلم فاز ۱ و با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی از رونمایی مجسمه شهیدان صیاد شیرازی و شوشتری به ارتفاع هفت متر در گردنه مرصاد خبر داد و اظهار داشت: گردهمایی و تجلیل از ۲ هزار و ۱۳ تن از پیشکسوتان دفاع مقدس، گل‌باران و عطرافشانی مزار شهدا، رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس، گردهمایی زنان فعال در دفاع مقدس، برگزاری ۴۰ یادواره شهدا در سطح استان، اجرای بیش از ۵۰ برنامه ورزشی، مراسم عصرخاطره و چندین برنامه دیگر را در هفته دفاع مقدس اجرا می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک ایران با عراق، افزود: دشمن از چند مدت پیش از شروع رسمی جنگ در۳۱ شهریور، از پنج محور حملاتی را به مرزهای استان آغاز کرده بود که مردم کرمانشاه، مرزنشینان، عشایر و نیروهای مسلح استان با مقاومت خود این خواب دشمن را آشفته و آنها را زمینگیر کردند.

سردار محمدی به ۶ عملیاتی که در استان کرمانشاه انجام شده بود اشاره کرد و توضیح داد: بازی درازی یک، روح الله خمینی (ره)، امیرالمومنین (ع)، بازی دراز ۲، مطلع الفجر و محمد رسول الله (ص) ۶ عملیاتی بود که در این مقطع در استان کرمانشاه انجام شد و بخش‌هایی از اراضی که دشمن تصرف کرده بود، بازپسگیری شد.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از کرمانشاه شروع و در این استان به پایان رسید و در این مدت ۳۴ عملیات شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه ثبت شده و شهرهای این استان بیش از هزار و ۱۰۰ بار بمباران شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

۳۲۰۳/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.