به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان عزادار و سوگوار حسینی در شهرستان مرزی قصرشیرین از صبح امروز در قالب دسته جات سینه زن و زنجیرزن با حضور در حسینیه ها ، تکایا و خیابان های شهر در مظلومیت امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.
مرزنشینان سوگوار با بر تن کردن کفن و لباس سیاه و مالیدن گل بر سر و صورت خود بر مظلومیت شهادت فرزند زهرا (س) گریستند و با وجود گرمای ۴۰ درجه ای هوا با حضور در هیات های عزاداری عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) ابراز کردند.

حضور زنان، مردان، جوانان پرشور و مادرانی که طفل های شیرخوار خود را در آغوش داشتند در هیات های عزاداری نشان از ارادت و عشق عزاداران به ساحت اباعبدالله الحسین داشت.

 استاندار کرمانشاه که برای بازدید از زیرساخت های مرز رسمی خسروی از مجموعه پایانه بین المللی این مرز رسمی حضور یافت در آیین عزاداری عزاداران سوگوار قصرشیرینی نیز شرکت کرد.

جمعی از مردم با پخش نذورات شربت، آش، غذا، خرما و حلیم در خیابان های سطح شهر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

امروز همچنین عزاداران و سوگواران حسینی با حضور گلزار شهدای شهرستان نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه قصرشیرین اقامه کردند.

امروز همچنین عزاداران و ارادتمندان به خاندان پاک امام حسین (ع) در شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن و هیات های عزاداری اندوه و تاثر خود را بر مظلومیت خاندان اهل بیت امام حسین (ع) ابراز داشتند.
عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سرپل ذهاب پس از حضور در خیابان های این شهر با تجمع در مصلای نماز جمعه در روز عاشورای حسینی و ماه پیروزی خون بر شمشیر به یاد مظلومیت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین سیدالشهدا (ع) سینه زنان و زنجیر زنان با نوای طبل به عزاداری پرداختند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه این شهر اقامه کردند.
شهروندان گیلانغربی نیز با حضور در مسجد جامع ، مزار شهیدان و خیابان های سطح شهر در مظلومیت امام حسین (ع)، خاندان پاکش و یاران باوفایشان اشک ماتم ریختند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه گیلانغرب اقامه کردند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد.

۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.