به گزارش خبرنگار ایرنا، بازهم عاشورایی دیگر از راه رسید و بیرق‌های عزا بیش از هر زمان دیگری بر فراز کوی و برزن برافراشته شده است و عرشیان و فرشیان سوگوار حسین بن علی (ع) امام تشنه لبان شده اند.

ماه محرم، ماه غم و اندوه و مصیبت مسلمانان و بلکه آزادی خواهان جهان است، ماهی که در آن درس استقامت، مبارزه با ظلم و فدا کردن عزیزترین کسانت در راه اعتقادات را به انسان ها می آموزد.

محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و حکایت آزاده ترین انسان هایی است که حاضر شدند در سخت ترین شرایط ممکن سختی تیغ و شمشیر را بر خود بخرند اما دست از حمایت امام و مولای خود برندارند.

محرم، ماه سردار رشیدی است که در شب عاشورا امان نامه دشمن را به صدها تکه تبدیل می کند و بانگ برمی آورد که هیهات اگر دست از یاری مولای خود حسین بر دارم.

محرم، ماه آن بانوی جلیله ای است که بر فراز گودال قتلگاه، تیغ دشمن را بر گلوی برادر دید اما بر این مصیبت عظما صبر کرد تا طاقت از کف اهل حرم نرود.

و محرم، ماه آن امام شهیدی است که در عصر روز عاشورا، یکه و تنها در میان صدها تن از دشمنان فریاد 'هل من ناصر ینصرنی' سر داد اما کسی نبود که لبیکش بگوید و به یاری و حمایتش بپا خیزد.

حال پس از گذشت یک هزار و ۳۷۹ سال از واقعه جانسوز عاشورا، مسلمانان جهان و بلکه همه آزادی‌خواهان در این ایام رخت عزا بر تن می‌کنند، بر سر و سینه می‌زنند و در غم بی‌پایان مولا و مقتدایشان اشک ماتم می‌ریزند.

از ساعات اولیه صبح امروز (۱۹ شهریور) مردم عزادار کرمانشاه همراه و همگام با سایر هموطنان در هیات‌ها و دسته‌جات عزاداری حضور یافته و با زنجیرزنی و سینه‌زنی مشغول سوگواری برای امام تشنه لب خود هستند.

فرقی نمی کند، جوان باشی یا پیر، زن باشی یا مرد، اینجا و در دسته‌جات عزاداری یک هدف را دنبال می‌کنی و آن هم عرض ادب و ارادت به محضر بزرگ شهید جهان اسلام حضرت حسین بن علی(ع) است که رسول الله (ص) او را چراغ هدایت و کشتی نجات خواند.

مردم عزادار کرمانشاه با اندوه و ماتمی وصف نشدنی بر سر و سینه می‌زنند و سیاه پوش شده‌اند و بر هرکوی برزن که می‌گذری صدای نوحه و ناله است که آسمان این شهر را پر کرده است.

امشب همچنین مراسم شام غریبان نیز در نقاط مختلف استان برپا و مردم به یاد شهدای دشت نینوا شمع روشن می‌کنند.

۷۴۵۸/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.