به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: در آموزه های ملی و دینی ما تاکید فراوانی به تعلیم و تربیت شده لذا بر همه مسئولان و مدیران لازم است که کمک کنند تا محیط و فضای با نشاط و خوبی برای آموزش، تعلیم و تربیت دانش آموزان استان فراهم شود.

وی در ادامه از همه شهرداری های شهرستان های استان خواست؛ آسفالت مدارس و معابر، ورودی و خروجی مدارس را تا زمان بازگشایی انجام دهند و برای تسهیل ترافیک به کمک پلیس راهور برنامه های دقیق و منظمی داشته باشند.

الهی تبار، همچنین از اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان خواست تا قبل از شروع سال تحصیلی همه تعمیرات و تجهیزات لازم مدارس را انجام دهد و سیمای استان نیز برنامه سیمای مدرسه را راه اندازی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه از همه دستگاه های اجرایی خواست در راستای کمک به تعلیم و تربیت همت کنند زیرا اکنون که آنها مسئول و تصمیم گیرنده هستند در واقع برای فرزندان خود تصمیم گیری می کنند.

وی در پایان از احتمال سفر وزیر آموزش و پرورش به استان کرمانشاه در اول مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

۹۳ درصد دانش آموزان در مدارس کرمانشاه ثبت نام کردند

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه نیز در این جلسه گزارش داد،  ۳۱۴ هزار و ۷۷۷ دانش آموز معادل ۹۳ درصد، تاکنون در سه هزار و ۸۸۸ مدرسه استان ثبت نام کرده اند و  ۲۵ هزار و ۷۳۳ معلم به آنها درس خواهند داد.

مجید یزدان پناه خواستار هماهنگی و هم افزایی دیگر دستگاه های اجرایی در اجرای پروژه مهر ۹۸ آموزش و پرورش در خصوص رنگ آمیزی و پاک سازی مدارس، تعمیر و نگهداری و آسفالت بام و حیاط مدارس، تفکیک زباله ها، تامین سرویس مدرسه، ترافیک و به ویژه قطع نشدن آب، برق و گاز مدارس بدهکار طبق ابلاغیه بند م تبصره ۶ قانون بودجه و همچنین ساماندهی و جمع آوری دست فروش های اطراف مدارس شد.

۷۲ مدرسه با ۳۸۱ کلاس درس در مهر ماه افتتاح می شود

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کرمانشاه نیز در این جلسه از افتتاح ۷۲ مدرسه با ۳۸۱ کلاس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در استان خبر داد گفت: این مدارس ابتدای مهر تحویل آموزش و پرورش می شود.

مرزبان نظری در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مدارس به کمک خیرین مدرسه احداث و نوسازی شده است، افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان یکی از نهادهای مدرسه ساز کشور ۱۰ مدرسه را ششم مهر ماه با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده افتتاح خواهد کرد.

نظری در ادامه از اعتبارات کم حوزه عمرانی آموزش و پرورش در شهرستان ها انتقاد کرد و بیان داشت: در بسیاری از شهرستان ها اعتباراتی به حوزه عمرانی برای نوسازی و تعمیر اختصاص یافته که کفاف هزینه تاسیسات مدارس نوسازی شده هم نمی دهد لذا باید در این خصوص تجدیدنظر شود.

چهار میلیارد تجهیزات در مدارس نصب می شود  

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری فقط برای هوشمندسازی مدارس استان ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده، گفت: سال ۹۸ در مجموع حدود چهار میلیارد تومان وسایل و امکانات برای تجهیز مدارس استان خریداری شده و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.

پنج هزار و ۵۰۰ خودرو دانش آموزان را جابجا می کنند
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو برای جا بجای حدود ۳۴ هزار دانش آموز در استان ثبت شده  که راننده هزار دستگاه آن زن است.

سجاد سلیمانی اظهار داشت: برای خدمات سرویس دهی به مدارس در سال جاری تمام اقدام های لازم از جمله بازرسی بیمه نامه، معاینه فنی خودرو ها و نصب بنر نرخ نامه افراد واجد شرایط انجام شده است.

وی در پایان از راه اندازی «سامانه پسند» در خصوص نظارت والدین بر رفت و آمد دانش آموزان خبر داد و افزود: این سامانه در سال ۹۷ در ۲ مدرسه و امسال در ۲۰ مدرسه استان بکارگیری می شود.

۷۲۰ هزار جلد دفتر با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان توزیع می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه نیز گفت: در کشور ۱۵ میلیون دفترچه یا دفتر با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان بین استان ها توزیع می شود که سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۷۲۰ هزار جلد است.

محسن دارابی همچنین از توزیع ۷۰ هزار دفتر در بین نهادهای حمایتی استان با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان خبر داد و گفت: سرانه هر دانش آموز پنج دفتر، ۶ مداد و ۲ خودکار در نظر گرفته شده و اگر آموزش و پرورش درخواست توزیع دفتر با ارز نیمایی داشته باشد در این خصوص این سازمان هیچ محدودیتی ندارد.

وی در ادامه افزود: توزیع دفترچه و لوازم التحریر با ارز دولتی بیشتر در مدارس ابتدایی، دوم متوسطه و مناطق حاشیه نشین شهر انجام می گیرد.

۲۰ مدرسه عشایری در استان کرمانشاه وجود دارد 

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه نیز در این جلسه  با اشاره به اینکه ۲۰ مدرسه عشایری کوچرو در استان دایر است، گفت: کلاس درس این مدارس در چادر برپا می شود.

محمدی در ادامه خواستار اختصاص کانکس های چرخدار برای دانش آموزان عشایر با توجه به نحوه زندگی ها آنها شد که مورد موافقت اعضای شورای آموزش و پرورش قرار گرفت. 

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر، ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد و آموزش و پرورس آن به ۲۴ منطقه و نواحی تقسیم می شود.

۳۲۰۹/۸۰۶۶  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.