حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از مبلغان در قالب گروه جهادی اعزامی از قم و مشهد شامل ۲۵ آقا و ۱۰ طلبه خانم هستند که همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام، فعالیت خود را در مساجد و هیات های مذهبی شهری و روستایی آغاز کرده اند.
وی اظهار داشت: این روحانیان علاوه بر سخنرانی در دهه نخست محرم، نسبت به برگزاری کلاس های عقیدتی و گفتمان چهره به چهره در دهه نخست ماه محرم اقدام می کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی قصرشیرین، برپایی نماز جماعت در مساجد و ادارات، پاسخگویی به سئوالات و شبهات شرعی، گفتمان دینی، بیان احکام و معارف دین، سخنرانی در خصوص فلسفه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، آسیب شناسی ماه محرم و همراهی با هیات های مذهبی مناطق را از مهم ترین وظیفه های مبلغان دینی در این ایام بیان کرد.
حجت الاسلام فاطمی نسب، از اجرای برنامه های عزاداری شبانه ماه محرم در دهه نخست به صورت منظم توسط هیات های مذهبی در شهرستان خبر داد و اضافه کرد که برنامه عزاداری هر شب با تلاوت قرآن و سخنرانی توسط روحانی آغاز می شود.
وی گفت: در روزهای نهم و دهم محرم نیز هیات های عزاداری ساعت ۹ صبح به بعد به اجرای برنامه در سطح شهرستان می پردازند که پایان بخش این ۲ برنامه عزاداری، اقامه نماز ظهر و عصر است.

وی با بیان ۲۵ هیات در شهرستان قصرشیرین فعال است، گفت: از این تعداد ۱۰ هیات شهری شامل هفت هیات برادران و سه هیات خواهران و ۱۵ هیات عزاداری برادران، روستایی هستند که تمامی هیات های عزاداری در روز تاسوعا در محل هیات امیرالمومنین (ع) و در روز عاشورا در گلزار شهدای شهرستان اجتماع و اقامه عزا می کنند.

وی گفت: همچنین با توجه به بازگشایی مرز خسروی برای زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی برنامه فرهنگی برای موکب ها و هیات های مذهبی و همچنین اعزام روحانی برای تبلغ دینی و پاسخگویی به سوالات شرعی زائران نیز توسط تبلیغات اسلامی شهرستان قصرشیرین انجام می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین واقع است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.