علیرضا گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در سال ۹۵ به میزان پنج هزار و ۱۶۲ مورد طلاق در استان اتفاق افتاد که در سال ۹۶ به پنج هزار و ۱۲۸ مورد و در سال گذشته به دلیل اقدام های موثر مجموعه مدیران به چهار هزار و ۶۹۷ کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱.۷ درصد افزایش ازدواج داشتیم ادامه داد: در سال ۹۶ - ۱۷ هزار و پنج مورد ازدواج صورت گرفته که در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۲۹۳ مورد رسیده است.

به گفته وی، هنگامی که یک خانواده از پایداری لازم برخوردار باشد سایر آسیب ها کاهش پیدا می کند چرا که آسیب های اجتماعی همه با یکدیگر ارتباط دارند و اگر طلاق کاهش پیدا کند در سایر امور شاهد بهبود هستیم.

 به گفته وی، در سال ۹۷ طرح هایی در راستای افزایش ازدواج و کاهش طلاق پیگیری شد که آموزش، اقدام های مداخله ای، شناسایی ظرفیت های محلی و غیره  از آن جمله است.

گودرزی افزود: اکنون نزدیک به ۵۰۰ سازمان مردم نهاد فعال در جامعه وجود دارد که بسیاری از آنان در حوزه خانواده فعال هستند.

وی افزود: طی بررسی های بعمل آمده، علت اصلی طلاق در پنج سال اول زندگی به ویژه در سال نخست بود.

وی از وجود طرح تقسیم کار ملی به عنوان طرحی کشوری برای کنترل آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای همه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی وظایف و خدمات این حوزه تعریف شده که دانشگاه علوم پزشکی به عنوان نهاد اصلی کنترل و کاهش طلاق انتخاب شد و اعتباری برای آن درنظر گرفته شد و در همین راستا طرح زندگی پایدار بررسی شد و ۲۷ دستگاه استانی شناسایی شد و برای آنان شرح وظایف مشخص شد.


 

به گفته گودرزی، در سه ماهه پایانی سال گذشته این طرح آغاز شد و از سوی دیگر قبل از آن اقدام هایی در راستای کاهش و کنترل طلاق صورت گرفته بود.

وی از حوزه اجتماعی به عنوان یک حوزه پیشگام در جامعه یاد کرد و گفت: در توسعه پایدار همه جوانب مدنظر قرار می گیرد و در این صورت است که روند توسعه امیدوارکننده می شود.

این مسوول به نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این حوزه مورد توجه و رصد استاندار کرماننشاه قرار دارد و می خواهیم با اقدام ها و اهداف تعریف شده به هدفی که مورد رضایت مردم است دست یابیم.

گودرزی یادآور شد، استان کرمانشاه استان ثروتمندی با تنوع خوب آب و هوایی است و ۲.۴ دهم درصد از کشور را با قومیت های متعدد به خود اختصاص دارد که به هندوستان ایران معروف است و می توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری و غباری که از آسیب های اجتماعی به این منطقه می رسد شایسته آن نیست، افزود: در ۲ تا سه سال اخیر مقام معظم رهبری در سخنرانی ها نگاه ویژه تری به آسیب های اجتماعی داشته و دارند و بر اقدامی فراتر و بسیج گونه در راستای کنترل و کاهش آسیب ها تاکید کرده اند که به تبع آن نیز، نگاه دولت در بخش کنترل و مهار آسیب ها و افزایش نشاط اجتماعی ویژه تر شده است.

این مسوول با تاکید براینکه باید آسیب ها را رصد و کنترل کرد و مردم را آموزش داد، اضافه کرد: استان کرمانشاه نیازمند شهروندان آموزش دیده است تا بتوانند در برابر آسیب های اجتماعی تاب آوری بالا داشته باشند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه، به کاهش نزدیک نزدیک به ۶۶ درصدی تجمعات در سال گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: این بدان معنا است که تاب آوری اجتماعی آنان بالا رفته است، باید در نظر داشت که این استان هشت سال درگیر جنگ بود و جنگ در این استان آغاز و پایان یافت.

گودرزی با بیان اینکه جنگ با وجود ویرانی ها به فرصتی برای توسعه تبدیل شده، افزود: با این وجود استان کرمانشاه در هشت سال جنگ تحمیلی از قافله توسعه عقب مانده  که در این زمینه مطالباتی داریم و باید بدانیم که در راستای کاهش آن گام هایی برداشته شده است که باید تداوم یابد.

۷۴۶۰/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.