خرید کالای ایرانی اساسی‌ترین و مهم‌ترین راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار امسال مبنی بر رونق تولید و اشتغالزایی است چرا که بیکاری و نداشتن شغل زمینه ساز و عامل اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، کمرنگ شدن نشاط، کاهش نرخ ازدواج، نا امیدی و کاهش نرخ ولادت است و خرید کالای ایران خط بطلان بر تمام یاس‌ها و نا امیدی هاست.

۹۰۰ واحد صنعتی فعال در شهرک های صنعتی استان سمنان، وجود دارد که بخشی از آن مربوط به خوراک، پوشاک و صنایع نساجی و پارچه است و از ۵۲ هزار و ۷۹۹ نفر شاغل بخش صنعت استان حدود ۲۵ هزار ۶۳۴ نفر در صنایع کوچک اشتغال دارند.

بیش از ۵۲ هزار نفر شاغل در استان سمنان وجود دارد که اگر حمایت و خرید کالای ایرانی فقط در استان سمنان با جمعیت ۷۰۲ هزار نفری ۱۰۰درصد اجرا شود نرخ اشتغال به صورت معنادار و خیره کننده افزایش می‌یابد.

خرید کالای ایرانی به دلیل ماهیت درون زا بودن بازوی تحقق اقتصاد مقاومتی و به منزله پیروی از فرموده مقام معظم رهبری محسوب می‌شود و باید ترویج بیش از پیش این فرهنگ با کمک رسانه مدنظر مسئولان قرار گیرد.

مقام معظم رهبری از سال‌ها قبل با درایت و نگاه مدبرانه و هوشمندانه در انتخاب شعارهای سال، تکیه و توجه به اقتصاد خودکفا، رونق تولید و مبارزه با قاچاق داشته‌اند که اگر شعار سال‌های اخیر مانند پازل کنار هم چیده شود، راهکار رونق تولید مستتر در شعارهای سال آشکار می‌شود که خریدکالای ایرانی یکی از پازل‌های رونق تولید است.

باید از دوران کودکی در خانواده‌ها و مراکز آموزشی و تربیتی مانند مهدهای کودک‌ و مدارس فرهنگ خرید کالای ایرانی و پرهیز از خرید کالای خارجی با روش‌های مختلف و کاربردی آموزش داده شود تا آحاد جامعه بدانند و آگاه شوند با خرید کالای ایرانی چه نقش مهمی در رونق و پویایی اقتصاد و نشاط و جنب و جوش جامعه دارند و در مقابل با خرید کالای خارجی خیانتی بزرگ بر جوانان این مرز و بوم روا می دارند.

برخی افراد کیفیت و قیمت را دلیل خرید نکردن کالای ایرانی عنوان می‌کنند که این دلایل تنها بهانه و خود گول زدن است، باید اقشار مختلف جامعه تبیین شوند خریدکالای ایرانی موجب ایجاد فرصت شغلی جدید و به کارگماردن جوانان متخصص ایرانی می‌شود.

مردم و دولت هر دو نقش و سهم مساوی و موثر بر یکدیگر در رونق تولید و پویایی اقتصاد دارند که دولت با تلاش شبانه روزی با وجود تحریم‌های ظالمانه به دنبال سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی است و مردم نیز باید با خرید کالای ایرانی تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت را حمایت و به نتیجه برسانند.

فعال بودن کارخانه‌های استان سمنان و کاهش واحدهای تولیدی مشکل‌دار و راکد و در عوض بازفعال شدن ۳۶ واحد تولیدی راکد در مدت اخیر نمونه ای از تلاش دولت با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه است و مردم باید با تحریم خود در خرید کالای خارجی دولت را حمایت کنند.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.