سعدی مصطفی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از طرح گاوداری ۵۰۰ راسی روستای قلعه زکریا، مرحله دوم طرح گاوداری روستای تپه کوئیک و هفت طرح سیستم های آبیاری تحت فشار در روستاهای لبنی، کندوله، گمشترعلیا، کلمت آباد، تم تم، جورآباد و کلاوه سنجابی در سطح ۶۱ هکتار از زمین های شهرستان روانسر با اعتباری بالغ ۶۲ میلیارد ریال طرح های بخش کشاورزی است که افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: بهره برداری از سه مدرسه روستایی (۲ کلاسه) بازسازی شده پس از زلزله در روستاهای گراب علیا، شانرش و زیرجوبی و مدرسه ۶ کلاسه صالح آباد روانسر با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح این شهرستان است.

فرماندار روانسر اظهار کرد: در هفته دولت سه طرح اجرای فاضلاب و اصلاح شبکه های آب در شهرهای روانسر و شاهو و چهار طرح آبرسانی به مجتمع های آبرسانی نهرابی و خراجیان و روستاهای چناران و پشت تنگ چشمه قلی جان با بهره مندی ۷۱۰ خانوار به بهره برداری می رسد.

مصطفی زاده گفت: بهره برداری از ۲ طرح هادی روستایی در روستاهای خانم آباد(فاز اول) در بخش مرکزی و چیلانه علیا در بخش شاهو، پنج طرح آسفالت و بهسازی معابر روستاهای بناوچکو، کره قلعه کهنه، دولت آباد، گراب علیا و قوری قلعه به متراژ ۱۹ هزار و ۷۵۰ متر مربع  از محل اعتبارات قیر رایگان و ۳۲ طرح عمران روستایی از دیگر طرح های این شهرستان هستند که در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسند.

وی افزود: در هفته دولت افتتاح سه طرح گردشگری شامل اقامتگاه بوم گردی روستای کانی کچکینه، واحد پذیرایی بین راهی در روستای شبانکاره و سفره خانه سنتی در روستای سردم نیز انجام می شود.

مقام عالی دولت در روانسر اضافه کرد: افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهر شاهو، گازرسانی به پنج واحد صنعتی و بهره برداری از ۲ طرح تولیدی از دیگر طرح های قابل افتتاح در این شهرستان هستند.

 وی یادآور شد: با بهره برداری از این طرح ها ۵۸ فرصت شغلی جدید در شهرستان روانسر ایجاد خواهد شد.

مصطفی زاده همچنین از کلنگ زنی ۴۰ طرح با اعتبار ۶۶ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال در شهرستان روانسر خبر داد و گفت:  آبرسانی به مجتمع آبرسانی حسن آباد، صادق آباد، خرم آباد، قلعه گاه، جانجان، مامنان فیروزه و روستاهای خانم آباد و تازه آباد سریاس با بهره مندی ۲ هزار و ۶۱۷ خانوار، طرح آبخیزداری (احداث سیل بند) در حوزه آبخیز کیلانبر، احداث مرکز فوریت های پزشکی نهرابی و ۳۷ طرح عمران روستایی در روستاهای بخش مرکزی از جمله این طرح ها هستند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

۸۰۶۶/۷۴۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.