به گزارش خبرنگار ایرنا، سردارمحمدرضا نقدی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح سه واحد مسکونی که در جریان زلزله آبان سال ۹۶ در روستای روستای گنجوره سرپل ذهاب تخریب شده بود در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روند بازسازی به صورت مناسب در مناطق زلزله زده در دست اقدام است که امید است این روند با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: واحدهای مسکونی مناسب و مستحکمی برای زلزله زدگان ساخته شده و از زلزله به عنوان یک فرصت برای نوسازی منازل مسکونی قدیمی استفاده شده است.

معاون هماهنگ کننده کل سپاه با اشاره به نقش بسیجیان در بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب گفت: قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران نیز نقش مهمی دربازسازی مناطق زلزله زده داشته و از روزهای اول بعد از زلزله تاکنون در کنار مردم بوده است.

سردار نقدی اظهار داشت: خانه بهداشت یکی از نیازهای مهم مناطق روستایی است که باید ساخته شده و پزشک در آن برای خدمت به مردم استقرار یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: اصل و گوهر اشتغال همت جوانان است لذا طرح های اشتغالزای روستایی با توجه به برخورداری سرپل ذهاب از این مهم به خصوص در بخش های پرورش زنبور عسل و قارچ باید با همت واراده قوی جوانان راه اندازی شده و تا لحظه به ثمر رسیدن باقوت دنبال شود.

سه باب واحد مسکونی احداثی و یک مخزن ۱۰ هزار لیتری آب آشامیدنی روستایی امروز با حضور سردار نقدی در روستای گنجوره از توابع بخش قلعه شاهین شهرستان سرپل ذهاب افتتاح شد.

این طرح ها توسط قرارگاه بسیج سازندگی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان ساخته شده است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان امسال تکمیل می کنند.

۳۰۱۲/۸۰۶۶ /۷۳۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.